قائم مقام ستادمبارزه با مواد مخدر گفت: ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه کار سختی است، چراکه هیچ جایی در دنیا از موادمخدر در امان نیست و این موضوع کار را مشکل می‌کند.

هیچ کجای دنیا از مواد مخدر در امان نیستبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی آموزشی_توجیهی ویژه مدرسان و روحانیون آموزش دیده عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: براساس پروتکل‌های موجود در زمینه پیشگیری از اعتیاد هر مرجع و صنفی باید نقش خود را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی نیازمند یک پروسه زمانی خاص هستیم، نقش گروه‌ها و دستگاه‌های اجتماعی در جهت پیشگیری از اعتیاد یک چشم انداز قابل دفاع و یک منطق درست است.

مویدی گفت: آرزوی ما ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه است، اما تحقق این آرزو در تمام دنیا کار سختی است، چرا که هیچ‌ جای دنیا از مواد مخدر در امان نیست و این موضوع ریشه کن کردن اعتیاد را مشکل می کند.

وی ادامه داد: موضوع معتاد متجاهر با موضوع پیشگیری از اعتیاد یک بحث جدا از هم هستند.

قائم مقام ستادمبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جوانان ما سرمایه های ما هستند و باید خانواده و جوان را به معلم و یک مدیریت روشن وصل کنیم تا به یک راه و اصل درست هدایت شوند.

 وی افزود: حساسیتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پیشگیری از اعتیاد ایجاد شده است می تواند ریلی برای رسیدن به سر منزل نهایی باشد.

 مویدی گفت: جامعه ایران یک جامعه دینی و ارزشی است و ما معتقدیم که خانواده های ایرانی معتقد به دین و مذهب می توانند از هنجارهای خود و جوان، دفاع کنند.

 وی ادامه داد: هرکس که خود را بشناسد و عامل تقوا و مذهب خود را تقویت کند می تواند با استفاده از آموزه های دینی با تمام ناهنجاری ها مقابله کند.

 قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: حدود ۹۶ درصد جامعه ایران سالم هستند و آن ۳ درصد که دچار آسیب شده اند را نباید طوری سیاه نمایی کنیم که همه فکر کنند درصد زیادی است .

 وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد و کنترل آن تنها در جامعه نیست و یکی از اقدامات در خور تقدیر توانمندسازی مدارس است که دستگاه های مربوط توانسته اند آن را انجام دهند، افزود: این کار مفید در دانشگاه ها و حوزه های مختلف نیز آغاز شده است.

 انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار