قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کشف دستمال‌های آغشته به موادمخدر به صورت موردی بوده و توسط مسافران وارد کشور شده است.

ورود مخدر دستمال توسط مسافران صورت گرفته است/ واردات و مصرف عمده نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه مراسم اختتامیه مبارزه با موادمخدر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره میزان ورود دستمال کاغذی‌های آغشته به مواد مخدر، اظهار کرد: گونه‌هایی از دستمال‌های مرطوب آغشته به موادمخدر توسط پلیس در سطح کشور کشف شده است و این موضوع حاکی از گسترش آن در جامعه نیست.

وی با بیان اینکه کشف این دستمال‌ها موردی بوده و توسط مسافران وارد کشور شده است، افزود: خانواده‌ها در مواجهه با این نوع از  موادمخدر باید هوشمندانه عمل کنند و مراقب فرزندان خود باشند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با کشت گل در کشور گفت: در خصوص کشت گل چه در حجم کم و حجم زیاد ورود پیدا می‌کنیم و هر فردی که از کشت مواد مخدر اطلاع داشته باشد، می‌تواند به پلیس اطلاع دهد.

سردار مویدی تصریح کرد: همچنین اگر کشت موادمخدر در خانه‌ها انجام شود، می‌توانیم با مجوز قضایی وارد محل شویم.

وی درباره گلایه رهبری از ستاد مبارزه با موادمخدر در آخرین جلسه آسیب‌های اجتماعی گفت: این موضوع به اینگونه که برخی مطرح می‌کنند نیست، چرا که حضرت آقا فرمودند انتظار این است که تمام دستگاه‌ها به وظایف خودشان عمل کنند و ستاد مبارزه با موادمخدر نیز کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها را منعکس کند.

سردار مویدی بیان کرد:در 4 دهه گذشته توفیقاتی را در این بخش داشته‌ایم،اما باید پذیرفت مساله موادمخدر و اعتیاد یک موضوع جهانی است و در نشست اخیر روسیه هم اعلام شد که دنیا در این مبارزه توفیق چندانی ندارد.

وی گفت: کشور طی 3-4 دهه گذشته توانسته در عرصه مقابله با عرضه موادمخدر توفیقات خوبی کسب کند و اخیرا نیز در حوزه درمان و پیشگیری اتفاقات خوبی رقم خورده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مابرزه با مواد مخدر افزود: متاسفانه ما در کشور با جهل نسبت به دانش اعتیاد مواجه هستیم و باید با اجتماعی کردن مبارزه، این جهل را از بین ببریم، لذا امروز رویکرد نظام در این بخش پیشگیری از اعتیاد است.

سردار مویدی در خصوص خلأهای قانونی در مواجهه با موادمخدر جدید از جمله گل گفت: متاسفانه ما در برابر مواد جدید خلأهای قانونی داریم و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

صحبت‌های سردار مویدی در مراسم اختتامیه مبارزه با موادمخدر مورخ 17 بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار