بیمارستان نمازی؛ مرکز درمانی و آموزشی استان فارس که روزانه هزاران نفر برای گرفتن نوبت، پذیرش بستری و ... راهروهای آن را طی می کنند، وضعیت نابسامانش صدای بیماران و همراهانش را درآورده است.

بیمارستان نمازی به گواه مستندات و اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سالانه پذیرای صد‌ها هزار نفر از شهروندان فارس و استان‌های همجوار است. بیمارستانی پر آوازه و یادگار مرحوم دکتر محمد نمازی که در شمار موقوفات سرآمد کشور محسوب می‌شود و امروز به قلب تپنده درمانی جنوب کشور بدل شده است.

اگرچه با گذر زمان و با افزایش خدمات در بخش‌های مختلف این بیمارستان و نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های فوق پیشرفته از جمله ام آر آی جدید تعداد خدمات ارائه شده به مراجعین افزایش چشمگیری داشته، اما همزمان با افزایش تعداد خدمات، طی سال‌های اخیر حواشی‌های پر رنگ‌تر از متن در این بیمارستان ایجاد شده است. نظیر شلوغی و ازدحامی که در راهرو‌های منتهی به اتفاقات حادث می‌شود و بیمار و همراهانش را دچار کلافگی می‌کند. همانجایی که گاهی از کمبود تخت، بیمار در بخش اورژانس بستری می‌شود!

علی‌رغم تعریف بخش اتفافات مجزا در قالب حاد ۱، ۲ و…اما گاهی اتاق‌های بخش اورژانس بیمارستان نمازی عمودی و افقی تا نزدیکی سرویس بهداشتی هم کشیده می‌شود!

تلاش برای جا دادن تخت‌ها کنار هم به جای افزایش ظرفیت با مساحت بیشتر!

اگرچه ظرفیت بخش اورژانس مشخص و البته محدود است، اما برای افزایش تعداد خدمات بیشتر تخت‌ها را در فاصله کمی بهم مستقر می‌کنند و جایی برای حضور همراه بیمار نمی‌گذارند و به ناچار راهرو اورژانس را پوشش می‌دهند و زیرانداز خود را در گوشه گوشه بیمارستان پهن می‌کنند این در حالی‌که است باید مساحت بیشتری به بخش اورژانس اختصاص داد.

وضعیت نابسامان اورژانس بیمارستان نمازی صدای نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز را هم طی دو هفته گذشته درآورد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه (۱۲ مردادماه) به برخی کمبود‌ها در حوزه پزشکی اشاره و با انتقاد از وضعیت اورژانس بیمارستان نمازی، عنوان کرده است: در بخش اورژانس این بیمارستان، کمبود‌هایی دیده می‌شود که شایسته شیراز نیست.

او از نمایندگان مردم شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواسته تدبیری اتخاذ کنند تا این مشکلات رفع شود.

اما شلوغی‌ها در این بیمارستان تنها به بخش عمومی خلاصه نمی‌شود و بخش عمومی هم از این امر مستثنی نیست.

بیمارانی که از شرق و جنوب کشور مراجعه می‌کنند به اجبار چند روزی میهمان راهرو‌های شلوغ و محوطه بیمارستان می‌شوند و همانجا بساط آشپزی‌شان هم پهن می‌شود، هم بخش دیگری از حواشی این بیمارستان را به خود اختصاص داده‌اند.

همراهان بیمارانی که از استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند علاوه بر شلوغی و ترافیک، ورودی‌های بیمارستان از دو سمت میدان را اشغال می‌کنند و خود دلیلی بر ترافیک کور و سنگین در مرکز کلانشهر شیراز می‌شود و در هر ساعت از شبانه روز ترددغیر روانی را ایجاد می‌کنند.

تعدد بیماران از دیگر نقاط کشور موجب شده تا شهروندان استان فارس و کلانشهر شیراز در دریافت خدمات از این بیمارستان با تاخیر زمانی مواجه شوند و این مشکل، مراجعین را آزرده خاطر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیماران به امید بهبود وارد این مرکز درمانی و آموزشی می‌شوند، اما بر کسی پوشیده نیست که این مرکز ظرفیتی مشخص دارد که با حجم تقاضا‌ها مطابقت نمی‌کند و می‌طلبد مسئولان و به ویژه دولت جدید توجه ویژ‌ه‌ای به مرتفع کردن مشکلات این بیمارستان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار