رئیس شورای شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین تجلیل از «همیاران مهربان، نیرو‌های داوطلب مردمی» بر ظرفیت مردمی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ارتقای شهر تأکید کردند.

رئیس شورای شهر شیراز در این آیین اظهار کرد: آنچه از اندیشه‌های دینی است، کار برای مردم است.

سید ابراهیم حسینی ظرفیت مردمی را بزرگترین سرمایه مدیریت شهری و ارتقای شهر دانست و افزود: اگر بنا است بخش‌های مختلف رشد کند و فراگیر شود، مردم باید این کار را انجام دهند و طبق قانون وظیفه‌داریم بستر را برای مردم فراهم کنیم.

او به علاقه‌مندی جهت گسترش بستر فعالیت‌ها اشاره و با توجه به نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) بیان کرد: سند ارتقا جایگاه شهر مقدس شیراز به تراز سومین شهر مقدس اهل‌بیت تهیه‌شده است و اکنون برنامه عملیاتی در حال تدوین است که بیش از ۵۰ درصد انجام آن استفاده از ظرفیت مردمی است، زیرا معتقدیم مردم می‌توانند شهر را ارتقا دهند و به سمت تمدن سازی اسلامی پیش برویم.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: به وجود، اندیشه، برنامه، پیشنهاد و انتقاد برای پیشبرد اهداف شهر شیراز نیازمندیم.

شهردار شیراز نیز گفت: همیاران مهربان، نیرو‌های داوطلب مردمی هستند که برای راحتی، فرهنگ و نشاندن لبخند بر روی لبان مردم تلاش می‌کنند‌

محمدحسن اسدی عنوان کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز ارتباط بسیار نزدیکی با فعالیت‌های ذاتی شهرداری دارد.

او به دو واژه شهرسازی و فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: کاشتن یک نهال، استقرار یک صندلی، نورپردازی و ... باعث ساختن شهری زیبا می‌شود و شهرسازی فقط ساختن خانه و نما نیست.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه گمشده دنیا، فرهنگ و اخلاق است، عنوان کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در یک دهه گذشته فعالیت‌هایی در خصوص رفع کمبود‌ها و نواقص اجرا کرده است.

اسدی اضافه کرد: در شورای ششم بر محرومیت‌زدایی تأکید شده و در این راستا ۳ درصد بودجه عمرانی شهرداری شیراز به این مقوله اختصاص‌یافته است که این همیاری بین شورای اسلامی شهر و شهرداری و مجمع خیرین در این، مینه وجود دارد و در این راستا هم‌افزایی بیشتری را اجرا کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به رونمایی از بسته افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در شهریورماه اشاره کرد و گفت: اتفاقات و تحولات بزرگ در شهر شیراز در حال رقم خوردن است و امروز نیرو‌های خدوم شهرداری در حال فعالیت شبانه‌روزی هستند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین به فعالیت خطوط چهارگانه مترو و اقدامات شاخص در ارتفاعات نیز اشاره و با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بی‌وقفه و مستمر طی شبانه‌روز اظهار کرد: اجازه نداده‌ایم پروژه‌های شهرداری حتی یک‌روز تعطیل شود و این موضوع با حمایت مسؤولین، شورای اسلامی شهر و همت کارکنان شهرداری بوده است؛ بنابراین گزارش، ۲۰ نفر از همیاران مهربان ترافیک، همیاران مهربان سرای یار مهربان و همیاران مهربان و اعضای هیئت‌امنای سرا‌های فرهنگ مهربانی تجلیل شدند.

همچنین اعضای هیئت‌مدیره، خیرین و مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در این آیین از محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز تجلیل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار