طرح پیشنهادی سامانه سوخت‌گیری در مسیر، به منظور پیشگیری از قاچاق سوخت گازوئیل که از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تهیه شده بود، پس از طی مراحل مختلف فنی و اداری رونمایی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه پیشنهاد این طرح و راه‌اندازی این سامانه سال گذشته در شورای پیشگیری از جرم استان فارس مطرح و به عنوان مصوبه به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده بود، گفت: با ممارست و پیگیری‌های صورت گرفته توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس این سامانه از مردادماه سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی و عملیاتی شد.

علی فاتحی با اشاره به اینکه سامانه سوخت‌گیری در مسیر با حضور نمایندگان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دستگاه‌های تابعه استانی رونمایی شد، بیان کرد: از طریق این سامانه، قاچاق سوختی که به علت صدور بارنامه‌های صوری صورت می‌گیرد کنترل شده و سهمیه سوخت به رانندگانی که در مسیر تعیین شده در بارنامه حرکت نکنند تعلق نمی‌گیرد. 

او اجرای فاز اول اجرای این طرح را برای کامیون‌های بالای ۵۰ تن خواند و افزود: مسیر پیمایش شده کامیون‌ها از طریق استعلام سیستمی محل سوخت‌گیری آنها انجام می‌شود.

معاون دادگستری کل استان فارس همچنین گفت: طبق پیش بینی کارشناسان با عملیاتی شدن کامل این سامانه از قاچاق روزانه میلیون‌ها لیتر سوخت گازوئیل جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار