مهم‌ترین حوادث ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان رضوی

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۸۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در عملیات مشترک مأموران پلیس فارس و خراسان رضوی خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اقدامات فنی مطلع شدند فردی با جاسازی تریاک در یک دستگاه اتوبوس در محور‌های مواصلاتی فارس در حال تردد است که بررسی موضوع سریعا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس سریعا به محور مواصلاتی سروستان - شیراز اعزام و موفق شدند اتوبوس حامل تریاک را شناسایی و آن را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این اتوبوس قصد انتقال مسافر از کرمان به خوزستان داشت، تصریح کرد: در بازرسی دقیق از این خودرو میزان ۸۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در درون لاستیک‌های اتوبوس جاسازی شده بود، کشف شد.

سردار ملک زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

۴۰ فقره سرقت در پرونده باند سارقان

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی و دولتی و کشف ۴۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی و دولتی و سیم و کابل مخابراتی در شهرستان و سریالی شدن این نوع سرقت ها، از آنجائی که شیوه و شگرد بکار رفته نشان از حضور افرادی ماهر و با تجربه داشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس با پایش صحنه‌های سرقت و اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی و سیم و کابل مخابراتی اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: هرگونه بزه در سطح شهرستان با پیگیری و پاسخ سریع، سخت و قانونی پلیس همراه خواهد بود؛ لذا از همه مردم جهرم درخواست می‌کنیم هرگونه موارد مشکوک را سریعا با شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

موتورسیکلت‌های ۲۰ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت‌های خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۸ صدرا هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین که در حال حرکت بودند مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که موتورسیکلت‌های مورد نظر بدون مدارک قانونی و قاچاق هستند، افزود: وسایط نقلیه‌های توقیف شده به همراه راکبان جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری ۲۸ صدرا منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه و مشکوک به قاچاق مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق در کازرون توقیف شد 

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۴۵۰ سیسی قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۴۵۰ سیسی در یک پارکینگ مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از بررسی مدارک مشخص شد موتورسیکلت بدون مدارک مثبته گمرکی و قاچاق است. 

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: پس از تشکیل پرونده، راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۲۶ رحمت و پایگاه تجسس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار حرفه‌ای را شناسایی و او را دستگیر کنند. 

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد و سپس روانه زندان شد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف تریاک در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری ۳ نفر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک خودرو سمند مشکوک شدند و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودرو ۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار ادامه داد: با هوشیاری ماموران یک خودرو پراید که اسکورت محموله بود نیز توقیف و در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اضافه کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است، لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

ال‌ای دی‌های قاچاق به بازار نرسیدند

فرمانده انتظامی لامرد از کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: ماموران انتظامی لامرد در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق، هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک شدند و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی انجام گرفته از خودرو توقیفی، ۸ دستگاه ال‌ای دی خارجی قاچاق کشف شد. 

تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف لاستیک و کفش قاچاق

فرمانده انتظامی مهر از توقیف ۲ دستگاه وانت آریسان حامل کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت آریسان مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از قسمت بار خودروها، ۴۹ حلقه لاستیک سواری، ۲۳۱ جفت کفش و ۷۳ عدد ماشین موزر خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه رانندگان به مرجع قضایی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان احشام با ۱۲ فقره سرقت در رستم

فرمانده انتظامی شهرستان رستم از دستگیری سارقان احشام و کشف ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سید عبدالمحمد نازیدوک فرمانده انتظامی شهرستان رستم، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آن‌ها را با هماهنگی قضایی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت احشام اعتراف کردند.گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ نازیدوک با اشاره به اینکه پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد به شهروندان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف گردو قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از سواری پراید، ۴۸۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید، بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی فر این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۸۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت رسیدگی به کالای قاچاق تحویل داده شد.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون بنز، ۱۰ تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید، بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی فر این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار ۱۰ تن چوب بدون هرگونه مجوز قانونی و منابع طبیعی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش چوب‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت رسیدگی به کالای قاچاق تحویل داده شد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در مرکز شهرستان و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ امام قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند در این زمینه ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی کنند، افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی هر ۲ سارق را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق کابل برق با ۴ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق سیم و کابل برق با اعتراف به ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهر طسوج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

پاتوق خرده فروشان در فسا ناامن شد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: ۴ نفر خرده فروش مواد مخدر با ترازو و دستگاه کارتخوان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد رضایی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در جهت پاسخگویی به مطالبه شهروندان و همچنین اجرای طرح آرامش در شهر و روستا با هدف برخورد با سودجویانی که دسترسی به مواد افیونی را در جامعه تسهیل می‌کنند، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، پاتوق خرده فروشان را در یکی از محلات شهر شناسایی کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از محل‌های مورد نظر، حدود ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی که بسته بندی و آماده فروش بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی به ضبط ۳ دستگاه ترازو و دستگاه کارتخوان در پاتوق خرده فروشان اشاره کرد و افزود: ۴ نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: طرح‌های انتظامی مشابه با هدف برخورد با هنجارشکنان و قانون گریزان در محلات مختلف شهرستان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار