مهم‌ترین حوادث ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

شگرد کلاهبردارن با عناوین ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) با هزینه پایین

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ سایت‌های جعلی با موضوع ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) با هزینه پایین به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: همچون پارسال بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت یکی از شروط حضور در پیاده‌روی اربعین، نام‌نویسی در سامانه سماح است؛ با توجه به اینکه پرداخت هزینه بیمه متقاضیان صرفاً از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir قابل پرداخت است، از پرداخت و واریز وجه در سایت‌های متفرقه یا لینک‌های ناشناس اکیداً خودداری شود.

 این مقام سایبری افزود: مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی فقط به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و شرایط تعیین‌شده توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح استناد کرده و از توجه به شایعات بی پایه و اساس و اخبار منابع غیررسمی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: به همه هموطنان توصیه می‌شود صرفاً به سامانه سماح جهت ثبت‌نام در پیاده روی اربعین حسینی (ع) مراجعه کنند و از مراجعه به سایر سامانه‌های غیررسمی اکیداً خودداری کنند. 

این مقام مسئول گفت: مجرمان با طراحی نرم افزار‌های جعلی برای ثبت نام پیاده‌روی تلاش دارند اقدام به سرقت اطلاعات شهروندان کنند، از این جهت به مشتاقان پیاده روی اربعین یادآور می‌شود هیچ نرم افزاری برای ثبت نام پیاده روی اربعین از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول طراحی نشده است.

سرهنگ سلیمانی همچنین در خصوص رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما به زائران اربعین حسینی هشدار داد و گفت: برخی کلاهبرداران اینترنتی با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و درج آگهی‌های دروغین و با قیمت‌های پایین جهت گرفتن بلیط و یا رزرو هتل و یا مهمانسرا قصد کلاهبرداری از شهروندان دارند که زائران حتما در این خصوص با دقت و حساسیت ویژه اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند.

این مقام سایبری به زائران ابا عبدالله حسین (ع) هشدار داد و گفت: زائران در طول سفر مراقب دستگاه‌های دیجیتالی به خصوص گوشی‌های همراه خود باشند و حداقل بر روی آن‌ها رمز قرار دهند و از نگهداری اطلاعات مهم، شخصی و خصوصی خود بر روی گوشی‌های همراه جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) در میان بگذارند.

دستگیری سارق کارگاه‌ها و اماکن خصوصی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق کارگاه‌ها و اماکن خصوصی با اعتراف به ۸ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع سرقت از کارگاه‌ها و اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ حضرتی، ماموران پلیس شناسایی سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی با انجام اقدامات تخصصی، یک نفر سارق را شناسایی و با گرفتن مجوز قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ بارسالاری با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی اموال مسروقه مربوط به کارگاه‌ها و اماکن خصوصی کشف شد، گفت: سارق در بازجویی‌های فنی و با توجه به مستندات موجود به ۸ فقره سرقت از کارگاه‌ها و اماکن خصوصی اعتراف کرد.

عاقبت متهم

کشف گازوئیل قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف یک هزار و ۱۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در محور مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خدابخش حسن‌زاده فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: ماموران انتظامی ارسنجان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو یک هزار و ۱۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با اشاره به اینکه راننده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: ارزش سوخت مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف زانتیا سرقتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف سواری زانتیا سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ روزبه هنگام گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی به یک خودرو زانتیا که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود، مشکوک شدند.

او بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد این خودرو مسروقه و در سامانه ثبت شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه خودرو به پارکینگ انتقال داده شد و تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، از شهروندان خواست با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، سارقان را در سرقت وسیله نقلیه ناکام بگذارند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بازه زمانی مردادماه ۱۴۰۳ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در جهت برخورد با مخلان نظم و امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی از اوایل مردادماه در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: کشف مقداری مواد مخدر، جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده، دستگیری ۶ سارق و کشف ۳۶ فقره انواع سرقت، کشف ۲ دستگاه پراید و موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۱۲۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: آسایش و آرامش مردم از اهداف اصلی پلیس است و ما در این زمینه از حداکثر توان خود برای ایجاد امنیت پایدار استفاده خواهیم کرد.

کشف ۱۸ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۸ کیلو تریاک از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات پلیسی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل، ۱۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارقان در کوه‌چنار 

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارقان و کشف ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و منزل در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۴ سارق را شناسایی و آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و منزل اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

دستبند بر دست متهم

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این کلانشهر، اظهار کرد: در جهت جلب رضایت شهروندان، در اجرای این طرح‌ها که در شهر شیراز اجرا شد ۱۹۸ نفر معتاد و خرده فروش جمع‌آوری و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان بیش از ۵۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: دستگیری ۷۲ سارق، کشف ۲۰ دستگاه خودرو و ۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۴۴۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ زراعتیان، هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری همه توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

سرقت موتورسیکلت در بختگان و کشف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ پاسارگاد در جهت اجرای طرح امنیت محله محور، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت بلاصاحب مشکوک شدند. 

او بیان کرد: مأموران کلانتری پس از بررسی شماره موتور و تنه وسیله نقلیه از سامانه پلیس آگاهی، مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان بختگان دارد. 

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس است، از مالکان خواست تا وسایط نقلیه خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار