مهم‌ترین حوادث ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری متهم تحت تعقیب پس از ۸ سال در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری متهم متواری تحت تعقیب دستگاه قضایی و انتظامی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در پی رسیدگی به پرونده محکومان متواری توسط پلیس، فردی که به اتهام تیراندازی، آتش سوزی. نزاع و درگیری دسته جمعی، قدرت نمایی با سلاح، تهدید به قتل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز محکوم و چندین سال متواری بود با رصد ماموران شناسایی شد.

او افزود: ماموران پلیس با اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان فسا، با گرفتن نیابت قضایی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم مدت ۸ سال پیش متواری و با القاب و عناوین در شهر‌های مختلف تردد می‌کرد، تصریح کرد: متهم پس از اقرار به جرم‌های خود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ یوسفی تصریح کرد: پلیس با قدرت همواره ثابت کرده است که به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا مخلان، نظم و آرامش شهروندان در جامعه را مختل کنند و از مردم هم انتظار داریم تا ضمن همکاری مستمر با پلیس، در صورت اطلاع از هرگونه موارد ناقض قانون بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

توقیف موتورسیکلت قاچاق ۵ میلیارد ریالی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران کلانتری ۲۶ رحمت با اقدامات پلیسی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت در منزلی مطلع و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق وسایط نقلیه و فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف کالا‌های قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف کالا‌های قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند، اظهار کرد: در پی اخبار و اطلاعات رسیده و کنترل و رصد قاچاقچیان مبنی بر ورود کالا‌های خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی به صورت غیر قانونی به داخل شهر فراشبند، شناسایی توزیع کنندگان این اقلام به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. 

او افزود: ماموران انتظامی در جهت مبارزه و مقابله با این پدیده شوم، با هماهنگی قضایی هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۱۲ تخته پتو، ۹۰ دستگاه ترازوی دیجیتال و آشپزخانه و ۸ دستگاه آبمیوه گیری و خردکن خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر اعلام کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این رابطه ۲ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف بیش از نیم تن بادام هندی خارجی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۶۴۰ کیلوگرم بادام هندی خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون، اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش کنارتخته کازرون هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بوشهر - شیراز به یک سواری پراید مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. 

او با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی، ۶۴۰ کیلوگرم بادام هندی خارجی قاچاق کشف شد.

او افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه پلیس به شمار می‌آید.

کشف تریاک در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۳۸ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری سمند در یکی از محله‌های شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری تریاک می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از یک سواری سمند که جلو درِ منزل پارک بود ۳۸ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۲۶ کیلوگرم تریاک از کامیون

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۲۶ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در ورودی شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی مطلع شدند فردی قاچاقچی با یک دستگاه کامیون پس از جاسازی تریاک از استان‌های شرقی قصد ورود به شیراز دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی سروستان - شیراز اعزام شدند و این کامیون را شناسایی و آن را متوقف کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از کامیون ۲۶ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرقت وانت پیکان در شیراز و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه وانت پیکان با سابقه سرقت از شیراز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان، اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر لطیفی این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت پیکان که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، از رانندگان وسایط نقلیه درخواست کرد با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، سارقان را از سرقت وسیله نقلیه ناکام بگذارند.

کشف پژو مسروقه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: سواری پژو پارس با سابقه سرقت از 

شیراز در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان، اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ شهر قدیم این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو پارس که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او با بیان اینکه در بررسی و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری اعضای باند سارقان در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۳ فقره سرقت کابل برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمد پور فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان جهرم، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی ۴ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: با توجه به خطرات و زیان‌های این نوع سرقت برای مجرمانی که اقدام به سرقت کابل برق می‌کنند و آسیب‌های گسترده‌ای که به شبکه و تجهیزات برقی وارد می‌شود، پلیس به شدت با این جرائم برخورد قانونی خواهد کرد.

خودرو واژگون شده، سرقتی از آب در آمد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف سواری پژو پارس سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: مأموران گشت کلانتری ۱۱ روزبه این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی یک خودرو پژو پارس که واژگون و رها شده بود را مشاهده کردند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو واژگون شده سابقه سرقت از استان بوشهر شهرستان عسلویه دارد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه خودرو به پارکینگ منتقل شد، گفت: اقدامات قانونی برای تحویل خودرو به مالک و همچنین دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب، بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی رستاق در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری، ۳ دستگاه وانت پراید حامل بار را شناسایی و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودروها، ۴ دستگاه یخچال فریزر و کولر گازی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه رانندگان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف سنگ کرومیت قاچاق در بختگان

فرمانده انتظامی بختگان از کشف سنگ کرومیت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان بیان کرد: ماموران گشت پاسگاه روشن کوه این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم سنگ کرومیت بدون مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی بختگان با بیان اینکه ارزش سنگ‌های کشف شده بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

از سنگ کرومیت در صنعت متالوژی، صنایع شیمیایی و دیرگدازه‌ها استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار