مهم‌ترین حوادث ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق منازل مبله در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق ۳۲ ساله منازل مبله در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل مبله در سطح شهرستان شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد سارق پس از اجاره منازل مبله در ساعات پایانی شب اقدام به سرقت لوازم داخلی آنها کرده و بلافاصله از محل متواری می‌شده است.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: مأموران با اقدامات پلیسی، مخفیگاه سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده به ۱۵ فقره سرقت از منازل مبله اقرار کرد و برای بررسی بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد.

او به شهروندان توصیه کرد: از هرگونه اجاره منازل مبله به افراد مشکوک خودداری و جهت احراز هویت مسافران از آن‌ها درخواست کارت شناسایی معتبر کنند.

انهدام اعضای باند سارقان حرفه‌ای با ۴۰ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای و ۵ نفر از همدستانش با کشف ۴۰ فقره انواع سرقت‌ از آن ها خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، مغازه و همچنین باغچه‌های شهری در سطح شهرستان کازرون، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه با اقدامات هوشمندانه و تخصصی کارآگاهان پلیس و بررسی صحنه‌های جرم، یک سارق سابقه‌دار، فراری از زندان و تحت تعقیب و ۵ نفر از همدستانش شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: سارقان دستگیر شده در تخقیقات اولیه انجام شده و با توجه به مدارک و مستندات به ۴۰ فقره سرقت منزل، مغازه و باغچه‌های شهری در این شهرستان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

او به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از انواع سرقت‌ها به اصل خودمراقبتی توجه ویژه داشته باشند و با استحکام سازی و تقویت حفاظت فیزیکی و همچنین نصب دوربین مداربسته، سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

سارق اماکن خصوصی هنگام تعقیب و گریز دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت هنگام گشت زنی به یک سواری پراید حامل آهن آلات که در حال حرکت بود مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر به راننده دستور ایست دادند، اما او بلافاصله از محل متواری شد.

او افزود: مأموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و رعایت قانون به کار گیری سلاح اقدام به تیراندازی به لاستیک خودرو کرده و موفق شدند آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: پس از بازرسی از آن خودرو ۳۰۰ کیلوگرم آهن آلات مسروقه کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پایگاه تجسس و تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرده است، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

اجرای طرح امنیت اجتماعی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید، از کشف ۱۷ فقره سرقت و یک کیلو و ۲۹۲ گرم مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید در تشریح عملکرد پلیس در مردادماه، اظهار کرد: پلیس شهرستان خرمبید با بسیج همه امکانات و جلب مشارکت مردمی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه سرقتی و دستگیری ۶ سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات، پلمب ۳۹ مغازه متخلف، کشف ۲۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۹ نفر، دستگیری ۱۸ خرده فروش و کشف یک کیلو و ۲۹۲ گرم مواد مخدر، دستگیری ۴ نفر اراذل و اوباش و توقیف ۵۹ دستگاه سایط نقلیه متخلف از نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ کریمی گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.