مهم‌ترین حوادث دوم شهریورماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز جمعه شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق منازل شیراز دستگیر شد 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق سابقه دار منازل و کشف ۱۷ فقره سرقت از وی در سطح کلانشهر شیراز خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در یکی از محله‌های شهر شیراز، رسیدگی به موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، هویت سارق شناسایی و وی طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های اطراف شهر شیراز دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: سارق در بازجویی‌های پلیسی به ۱۷ فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

 سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد: اموال و اشیاء با ارزش را در منزل نگهداری نکنند و هنگام ترک منزل از قفل بودن تمامی درب‌ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند.

گردو قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۲۰۰ کیلوگرم گردو قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت:در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران " کلانتری ۲۴ ابوذر" هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های شهر شیراز، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۰۰ کیلو گردو قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

عاملان تیراندازی در شیراز دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۳ نفر از عاملان تیراندازی طی عملیات ماموران "کلانتری ۱۲ فخر آباد" در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم به سمت یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان "زائری" شیراز که منجر به خسارت و رعب و وحشت شهروندان شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی محل اختفاء عاملان تیراندازی را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان، یک قبضه اسلحه گرم و ۵ قبضه اسلحه سرد شامل قمه و چاقو کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات خانوادگی عنوان کردند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری عامل تشویش افکار عمومی در فضای مجازی 

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شناسایی و دستگیری عامل انتشار محتوا‌های مختلف در خصوص تشویش افکار عمومی در فضای مجازی، خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی گفت: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش‌های متعدد دریافتی از سوی کاربران به این پلیس، مشخص شد فردی با اهداف مختلف از جمله تشویش اذهان و افکار عمومی و اخلال در نظم و امنیت عمومی اقدام به تهیه و انتشار محتوا‌های مختلف در فضای مجازی می‌کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و عملیاتی، متهم مورد نظر دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات و اقرار به جرم ارتکابی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ شیروانی خاطر نشان کرد: شهروندان ضمن ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات خود در خصوص آثار و تبعات جرائم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف جدا خودداری نمایند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کشف ۲ فقره سرقت موتورسیکلت در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری سارق موتور سیکلت و کشف ۲ فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: با توجه به وقوع چند مورد سرقت موتورسیکلت در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ قائم شهرستان استهبان، کشف و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این یگان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام شگرد‌های خاص پلیسی و اقدامات اطلاعاتی، سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ اکبرپور گفت: سارق در تحقیقات پلیسی به ۲ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

کشف ۶ رأس احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف خودرو حامل ۶ رأس گوساله قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۶ رأس گوساله قاچاق و فاقد هر گونه مجوز دامپزشکی است.

سرهنگ نوشاد گفت: ارزش این احشام قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

او ادامه داد: در این خصوص دو متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار