مهم‌ترین حوادث ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت در کوهچنار

فرمانده انتظامی کوهچنار از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی اظهار کرد: به منظور جلب رضایت 

عمومی مردم، طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: ماموران انتظامی کوهچنار در این طرح، با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ۲ نفر سارق سابقه دار شناسایی و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوهچنار با بیان اینکه سارقان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به ۲۰ فقره انواع سرقت از جمله اماکن خصوصی، مزارع و باغ‌ها اعتراف کردند، افزود: در این خصوص پرونده تکمیل و متهمان تحویل مرجع قضایی شدند.

توقیف خودرو‌های شوتی حامل کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۸ سواری شوتی و کشف ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی از تردد خودرو‌های شوتی حامل کالای قاچاق در محور‌های اصلی و فرعی منتهی به این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و هماهنگی با مرجع قضایی به محور‌های مذکور اعزام و خودرو‌های حامل کالای قاچاق را شناسایی و ۸ سواری شوتی را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو‌های مذکور ۲ هزار و ۷۸۴ عدد بطری نوشیدنی، ۶۵۶ عدد انواع کیف، ۲۸۶ عدد حوله، ۶۵۷ ثوب انواع پوشاک، ۱۲ حلقه الستیک، ۱۱۲ دست لوازم آشپزخانه، ۱۰۰ عدد مژه مصنوعی و ۵ دستگاه پلی استیشن خارجی قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۸ نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ یوسفی یادآور شد: از مردم می‌خواهیم چنانچه اطلاعی از نگهداری وحمل کالا‌های قاچاق توسط افراد سودجو دارند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فسا 

فرمانده انتظامی فسا از اجرای مستمر طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آن شهرستان خبر داد و گفت: در آخرین طرح اجرا شده، ۲۴ نفر سارق و ۹ خرده فروش دستگیر شدند.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در جهت اجرای طرح امنیت محله محور با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی، پاتوق خرده فروشان مواد مخدر و 

قانون گریزان را در محلات مختلف شهرستان شناسایی کردند.

او با اشاره به دستگیری ۹ نفر خرده فروش و کشف ۵۷۹ گرم انواع مواد افیونی آماده فروش، ادامه داد: کشف ۴۷ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، احشام و داخل خودرو از ۳۴ نفر سارق از دیگر نتایج اجرای طرح بود.

این مقام انتظامی کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از کامیون و ۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در منزل متروکه را از دیگر کشفیات این طرح عنوان کرد.

سرهنگ آراوند تصریح کرد: گزارش به موقع و دقیق شهروندان از فعالیت‌های مجرمانه و تردد افراد مشکوک در محلات به شماره ۱۱۰ پلیس، گام مهم و موثری در برخورد با مجرمان، هنجارشکنان و سارقان است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه وانت آریسان و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق شامل صابون، باطری، آدامس، پودر‌های قهوه، فندک و سایر لوازم بدون مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت ۳ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه موتورسیکلت هزار سی سی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۲۸ صدرا در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، با اقدامات فنی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در یک منزل مسکونی در شهرک گلستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

او افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰CBR سی سی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش ماموران برای شناسایی مالک موتورسیکلت ادامه دارد.

توقیف ۱۰۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در اقلید

جانشین فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۱۰۲ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در جهت اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس ظهیری جانشین فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایط نقلیه متخلف در سطح شهرستان، طی ۲ هفته گذشته در تفرجگاه‌های این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

او ادامه داد: در نتیجه این طرح ۱۰۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ ظهیری از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرائم و ناهنجاری اجتماعی در شهرستان، مراتب را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف خودرو‌های حادثه ساز در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از توقیف ۲ دستگاه خودرو پژو پارس به علت انجام تخلفات حادثه ساز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: با توجه به رصد‌های انجام شده در فضای مجازی، فیلم تخلف حادثه ساز خودرو‌های پژو پارس در تبلیغات صفحه اینستاگرامی توسط کارشناسان پلیس فتا مشاهده شد که در این فیلم بدون در نظر گرفتن تبعات انتشار محتوای مذکور، اقدام به بارگذاری و تبلیغ تخلفات حادثه ساز رانندگی (سرعت، حرکات نمایشی و حرکات مارپیچ) کرده اند.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سریعا گزارش به پلیس راهور شهرستان ارسال و با اقدام به موقع پلیس راهور و حسب دستور مرجع قضایی، خودرو‌های مورد نظر توقیف و پست‌های اینستاگرامی در صفحه مذکور نیز توسط پلیس فتا حذف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: علاوه بر اعمال قانون برابر کد تخلفات راهنمایی و رانندگی، نمره منفی در سابقه گواهینامه رانندگان ثبت شد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه هیجان کاذب جوانان در بعضی از موارد باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می‌شود، از شهروندان درخواست کرد هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

سرهنگ زینلی اضافه کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت نامحسوس در حال اجراست و با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

کشف شیشه از سواری پراید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۲ کیلو و ۹۹۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان کرد: در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی مطلع شدند فردی در استان هرمزگان پس از جاسازی شیشه در خودرو خود در حال انتقال به شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی سروستان - شیراز اعزام و سواری پراید متعلق به قاچاقچی را شناسایی و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو ۲ کیلو و ۹۹۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.