مهم‌ترین حوادث ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۶۵ میلیارد ریال سیگار و تنباکوی قاچاق در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف سیگار و تنباکوی خارجی قاچاق به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان لامرد کشف شد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی لامرد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۹۱۰ هزار نخ سیگار و ۱۷۰ کارتن تنباکو خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: پس از تشکیل پرونده راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۱۵ کیلو مواد مخدر در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: با رصد پلیس مبارزه با مواد مخدر، ماموران از قصد قاچاقچیان در ترانزیت عمده مواد از شرق کشور به غرب و دپو موقت در منزلی در این شهرستان مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او به اقدامات فنی پلیس و شناسایی ۲ خودرو حامل مواد اشاره کرد و گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و خودرو حامل مواد را تحت نظر قرار داده و همزمان با ورود قاچاقچیان به منزل، آن‌ها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر قاچاقچی و توقیف ۲ دستگاه پژو حامل مواد، افزود: در بازرسی از خودرو‌ها و جاساز منزل، ۱۰۶ کیلوگرم حشیش و ۹ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، اضافه کرد: پلیس در ناامن کردن جامعه برای سوداگران مرگ جدیت دارد و در این مسیر، از هیچ گونه تلاش و ایثاری فروگذار نخواهد کرد.

توقیف کامیون حامل بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: در جهت اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸ عدد صندلی، ۳ عدد چمدان، ۱۲۵ قلم انواع لوازم آشپزخانه، ۱۸۲ عدد کیف مدرسه، ۵۴۸ ثوب البسه، ۲۶ جفت کفش، ۲ هزار و ۴۲۳ عدد انواع لوازم تحریر، ۷۲۰ عدد دستمال نظافت، ۳۹ دستگاه لوازم رایانه ای، ۱۸ عدد پتو، ۵۳۴ عدد انواع لوازم ورزشی و ۳۴ عدد چای خارجی قاچاق را کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد اضافه کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف بیش از ۶۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۶۴ هزار و ۹۸۶ لیتر گازوئیل قاچاق در ورودی شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصالتی سپیدان - شیراز به ۲ دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از انتقال کامیون‌ها به مقر انتظامی و برابر اعلام نماینده شرکت نفت، ۶۴ هزار و ۹۸۶ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از این خودرو‌ها کشف شد. 

سرهنگ خرم بیان کرد: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

زندان مقصد سارق اماکن دولتی و خصوصی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق سابقه دار اماکن دولتی و خصوصی با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه اصلی‌ترین مولفه‌ای که امنیت اجتماعی جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد سرقت است، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع سرقت، برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه، مهم‌ترین اولویت مجموعه انتظامی است.

او افزود: ماموران کلانتری ۳۷ بهارستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت اجتماعی به فردی مذکر مشکوک و طی بررسی متوجه شدند که در حال سرقت از یک مجموعه ورزشی است. 

فرمانده انتظامی شیراز به دستگیری متهم مورد نظر با هماهنگی قضایی اشاره کرد و بیان کرد: سارق پس از انتقال به پایگاه تجسس، در بررسی بیشتر به ۱۵ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه انتظامی ابرج هنگام ایست و بازرسی مقطعی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقادیر زیادی پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد لایر برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، تصریح کرد: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالا‌های ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه پل آبگینه کازرون هنگام گشت در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و دستور ایست دادند که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی با توجه به تاریکی هوا راکب موتورسیکلت را رها و متواری شد، افزود: پس از استعلام پلاک، مشخص شد موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از حوزه دشت ارژن

شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد شهروندان برای پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه خود، به توصیه‌های پلیس عمل کنند.

کشف گازوئیل قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر این شهرستان، با دریافت اخباری مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق در یک تعمیرگاه در یکی از محله‌های حوزه استحفاظی، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن محل، ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را در یک تانکر کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: صاحب گاراژ در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارقان تابلو و علائم جاده‌ای در لارستان 

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۲ سارق تابلو و علائم جاده‌ای در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان، بیان کرد: مأموران گشت انتظامی پاسگاه چهاربرکه در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ که کنار جاده پارک بود مشکوک شدند که هنگام بررسی مشاهده کردند که ۲ نفر در حال پنهان کردن یک گونی وسایل هستند. 

او افزود: پس از بررسی دقیق مشخص شد تمام اقلام داخل گونی تابلو‌های کنار جاده است که متهمان اقدام به تخریب و سرقت آن‌ها کرده اند. 

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهمان در بازجویی تکمیلی به ۵ فقره سرقت تابلو و علائم جاده‌ای اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ یوسفی بیان کرد: آسیب رساندن و یا تخریب اموال عمومی اعم از تابلو‌ها یا علائم ادارات جرم محسوب می‌شود و این مورد به ویژه در خصوص تابلو‌های هشدار دهنده به سبب ایجاد زمینه‌های خطر بسیار مهم است.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر سپیدان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتوسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این فرماندهی هنگام گشت زنی فعال و هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده در کنار خیابان مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او با بیان اینکه مأموران در بررسی‌های اولیه و استعلام پلاک مطلع شدند موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، تصریح کرد: این موتورسیکلت جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری انتقال داده شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تلاش جهت شناسایی و دستگیری راکب موتورسیکلت با جدیت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.