پرستاران بیمارستان‌های دولتی مستقر در شیراز از حضور در محل کار امتناع کردند.

پس از اعتراض پرستاران در ماه‌های پایانی پارسال، وعده‌هایی مبنی بر ترمیم حقوق تحت عنوان فوق‌العاده خاص نیم درصد به پرستاران داده شد، اما با محقق نشدن آن، دوباره موج جدیدی از اعتراضات پرستاران بیمارستان‌های دولتی در شیراز شکل گرفته است.

 از دیروز ۱۵ مرداد، پرستاران بیمارستان‌های دولتی مستقر در شیراز در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان اعتصاب کرده و از حضور در محل کار امتناع کردند. از حضور در محل کار امتناع کردند.

برزگری پرستار یکی از بیمارستان‌های دولتی شیرلز اظهار کرد: با وجود ترمیم نیم درصدی حقوق پرستاران توسط مجلس شورای اسلامی و وعده‌های واریزی، اما تا تیرماه پرداختی انجام نشده است.

او افزود: اگرچه همین نیم درصد را به ۴ دهم درصد تقلیل دادند، اما باز هم واریزی انجام نشده است.

برزگری با بیان اینکه همچنان شرایط سخت برای همکاران ما پایدار است، اضافه کرد: بنده و همکارانم معتقدیم که سیستم هیئت امنایی بودن دانشگاه علوم پزشکی شیراز همیشه جلوی کار را گرفته است و موجب شده تا به نیرو‌ها به خوبی رسیدگی نشود.

او اضافه کرد: مسئولان دانشگاه تعرفه‌های بالاتر از ما دارند با اینکه بر بالین بیمار نیستند، لذا یکی از مطالبات ما شفاف سازی واریزی‌هاست و ظاهرا واریزی‌ها، سلیقگی انجام می‌شود و ساز و کار مشخصی ندارد.

برزگری بیان کرد: در حالی که پرستاران در اتاقی مانند بخیه این کار را به عهده دارند، اما هزینه آن به حساب بیمارستان و پزشک واریز می‌شود.

او افزود: از روز گذشته ۱۵ مرداد اعتراض پرستاران مجدد از سر گرفته شد و همکاران از حضور در محل کار امتناع کردند.

این پرستار تصریح کرد: در بیمارستان چمران سوپروایزر و مسئول آموزشی در حال خدمات دهی به بیماران به جای پرستاران هستند. 

او افزود: برخی از واحد‌های بیمارستان نمازی هم پرستاران از دیروز اعتصاب کرده‌اند.

پرستار بیمارستان دولتی عنوان کرد: اعتراض صنفی پرستاران از اسفند پارسال و در واکنش به رسیدگی نشدن به حقوق و دستمزد آن ها، معوقات هفت ماهه، اضافه کاری و شیفت‌های کاری زیاد آغاز شد؛ تجمعاتی در جلوی استانداری داشتیم که هیچ توجهی نشد.

او اضافه کرد: موظفی همه پرستاران ۶ شیفت در هفته است ولی به آن‌ها ۸ شیفت تحمیل می‌شود.

برزگری با بیان اینکه اضافه کاری‌ها تا پارسال برای ۸ ساعت ۱۲۰ هزار تومان محاسبه می‌شد که خود توهینی به پرستارانی است که شب کاری را تحمل می‌کنند، گفت: امسال هر ساعت اضافه کاری به ۲۲ هزار تومان رسیده که باز هم اندک است.

این پرستار همچنین خواستار اجرای درست تعرفه‌ها برای پرستاران و احترام به حقوق مادی و معنوی آن‌ها شد و تاکید کرد: فشار‌های روحی و رسیدگی نکردن به نیاز‌های مادی و معنوی پرستاران موجب شده تا بیشترین مهاجرت‌ها مربوط به پرستاران باشد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: اعتراض ، پرستاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.