رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس معتقد است که استاندار جدید این باید متناسب با شأن و جایگاه فارس و بر اساس برنامه‌های دولت چهاردهم و ویژگی‌های رئیس‌جمهور انتخاب شود.

سید عبدالرزاق موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع انتخاب شایسته وزرای دولت و استانداران، گفت: در سوگندنامه قانون اساسی، رئیس‌جمهور به عنوان وکیل و امانت‌دار مردم سوگند یاد می‌کند که از حقوق ملت دفاع کند و بر همین اساس رئیس‌جمهور و همه کارگزاران منصوب ایشان در حوزه اختیارات خود موظف و مکلف به رعایت امانت‌داری و خیر و صلاح و مصلحت مردم به عنوان موکلین خود هستند. 

او عمل به وعده‌های داده شده و قانون اساسی را مهمترین مصداق امانت‌داری رئیس‌جمهور دانست و تصریح کرد: رئیس‌جمهور هم در دوران تبلیغات انتخاباتی و هم در مراسم تنفیذ و تحلیف، همواره دو موضوع مبارزه با تبعیض، فقر و فساد و رعایت اصل عدالت و همچنین شایسته‌سالاری را از مهمترین سیاست‌های خود عنوان کرده است و همان‌گونه که گذشته و زندگی ایشان هم ثابت کرده، امروز و در اولین گام مردم منتظر هستند، در انتخاب وزرا و کارگزاران نظام آن را ببینند.

موسوی با یادآوری تأکید‌های دکتر پزشکیان در مراسم تنفیذ و تحلیف خود به عنوان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه شاخص موفقیت یک دولت و نظام، میزان رضایت مردم است، افزود: همچنین رئیس‌جمهور به‌درستی تصریح کرده‌اند که امروز او رئیس‌جمهور همه ایرانیان است و لذا تلاش دولت چهاردهم این خواهد بود که با جلب رضایت همگان اعم از کسانی که در انتخابات مشارکت کردند و نیمه دیگر جامعه که پای صندوق‌های رأی نیامدند، از ظرفیت همه جامعه در راستای تأمین منافع و امنیت ملی وعزت و سربلندی ایران و ایرانیان، بهره ببرد.

او با بیان اینکه بخش عمده تحقق این شعار‌ها و سیاست‌ها در گرو انتخاب استانداران و مقامات ارشد دولت در سطح استان‌ها است، اضافه کرد: در شرایطی که همگان رئیس جدید دولت را به پاک‌دستی و عدالت‌خواهی می‌شناسند، انتظار این است که همکاران رئیس‌جمهور «چه در سطح کلان و چه در سطح استان‌ها وشهرستانها، به تناسب وظایف و اختیارات خود» امانت‌دار، متعهد به اجرای برنامه‌ها و برخوردار از ویژگی‌های اشاره شده باشند.

رئیس ستاد پزشکیان در استان فارس در ادامه با بیان اینکه مدیران استان‌ها نمی‌توانند با سیاست‌ها و ویژگی‌های رئیس قوه مجریه، فاصله داشته باشند، تصریح کرد: البته صرفاً بیان این شعار‌ها کفایت نمی‌کند، بلکه باور عملی و در واقع عملکرد و کارنامه‌ی گزینه‌های تصدی مسؤولیت‌ها در این مسیر بسیار مهم است.

موسوی با یادآوری اظهارات پیشین خود در خصوص ویژگی‌های برجسته استان فارس و ضرورت توجه دولت به ظرفیت‌های این استان در تشکیل کابینه، تأکید کرد: بر همین اساس، نماینده ارشد دولت در استان و مدیران استان فارس باید متناسب با شأن و جایگاه این استان و حوزه مأموریت انتخاب شوند تا با به‌کارگیری مدیران شایسته در دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های پرشمار این استان به‌ویژه نیروی انسانی توانمند و شایسته به‌خوبی استفاده کنند.

او با برشمردن برخی از ویژگی‌های لازم برای تصدی مسؤولیت استانداری فارس، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت برای ایجاد وفاق ملی، استاندار فارس نیز باید قادر باشد با تعامل مثبت و سازنده با همه مجموعه‌ها و نهاد‌های مؤثر استانی و ملی، ازجمله با نمایندگان مردم در مجلس در وضع و اجرای قوانین و همچنین مقامات دستگاه‌های قضایی، امنیتی و حاکمیتی برای پیش‌برد وظایف خود در حوزه‌های سیاسی و امنیتی، به دولت برای اجرای سیاست‌های خود کمک کند.

موسوی اضافه کرد: استاندار آینده فارس به تبعیت از رئیس‌جمهور جدید، باید این ظرفیت و توانمندی را داشته باشد که با تشکیل یک تیم مدیریتی قدرتمند، با پدیده‌های شوم و مذموم و بحران‌آفرینِ فقر، فساد و تبعیض و بی‌عدالتی در سراسر استان، مبارزه کند.

رئیس ستاد پزشکیان در استان فارس در پاسخ به سئوالی درباره گزینه‌های تصدی مسئولیت استانداری فارس، گفت: آنچه که بیش از اسامی افراد، مورد تأکید ماست، برخورداری از ویژگی‌های مهمی است که باید برای انتخاب استاندار فارس مورد توجه قرار گیرد؛ ازجمله تخصص و کاربلدی، تعهد و پاک‌دستی، عدالت‌خواهی، مردم‌داری و دفاع از منافع عمومی و در نهایت بهره‌برداری هدفمند از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان.

او در پاسخ به سئوال دیگری درباره نقش این ستاد در فرایند انتخاب اعضای دولت در فارس، تصریح کرد: واقعیت این است که همه ما که در سراسر استان ازجمله شیراز و همه شهرستان‌های استان فارس، شعار‌ها و برنامه‌های دکتر پزشکیان را تبلیغ کرده‌ایم و از مردم خواسته‌ایم به ایشان رأی دهند، اکنون و حتی پیش از شروعبه‌کار رسمی دولت، مخاطب مردم و مورد سؤال و مطالبه‌گری آنان قرار گرفته‌ایم.

موسوی با بیان اینکه باید در قبال مطالبات مردم و ازجمله فعالین سیاسی و اجتماعی پاسخگو باشیم؛ گفت: در این راستا، ما تحت عنوان ستاد مرکزی استان فارس تلاش می‌کنیم، پیشنهادات خودمان را در مورد استاندار و مسؤولان استانی، با در نظر گرفتن رویکرد‌ها و سیاست‌های دولت چهاردهم و ویژگی‌های شخص رئیس جمهور، ارائه کنیم.

او در پایان با اظهار امیدواری برای سپردن مسؤولیت مهم استانداری فارس به شایسته‌ترین فرد، تأکید کرد: روشن است که ارائه‌ی پیشنهادات ما به هیچ عنوان نافی و ناقض حق قانونی رئیس‌جمهور و وزرا در انتخاب استاندار و مدیران ارشد استان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار