در یکصد و شصت و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح موتور و خودرو کوچک برقی در بافت تاریخی و تهیه طرح جامع مدیریت بحران کلانشهر شیراز به تصویب رسید.

یکصد و شصت و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سیدابراهیم حسینی، قائم مقام شهردار، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد. 

با رسمیت یافتن این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید اسماعیل هنیه، مجاهد شجاع و بزرگ جبهه مقاومت اظهار کرد: این اقدام وقیحانه و شرم آور را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله در وقت مقتضی و با اقدام مناسب، انتقام خون این شهید بزرگوار گرفته خواهد شد. 

در ادامه یکصد و شصت و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ۱۸ دستور کار توسط ۱۳ عضو شورا در قالب ۲ نامه فرمانداری، ۴ لایحه دوفوریتی، ۶ لایحه یک فوریتی، ۲ طرح کمیسیون و ۱ لایحه عادی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت ۶ مصوبه به تصویب رسید.

در این جلسه انتخاب اعضای هیأت امناء مرکز پژوهش‌های شورا، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز به مدت یک سال از تاریخ چهاردهم مردادماه سال جاری تا سیزدهم مردادماه انجام شد و آقای غلامحسن اسکندری (با توجه به عدم تصویب استعفای ایشان) و آقای مهدی طاهری (با توجه به عدم تصویب استعفای ایشان) به عنوان اعضای هیأت امناء مرکز پژوهش‌های شورا انتخاب شدند.

 انتخاب عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان شیراز، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز دیگر طرح تصویب شده بود و به مدت یک سال از تاریخ ۱۴/۵/۱۴۰۳ تا ۱۳/۵/۱۴۰۴، خانم سیده مریم حسینی به عنوان عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان شیراز انتخاب شد.

در این جلسه همچنین انتخاب نماینده شورا به منظور پیگیری مصوبات و شناسایی صورت گرفت و خانم افسانه خواست خدایی به عنوان نماینده شورا به منظور پیگیری مصوبات و شناسایی موضوعات قابل طرح در نشست و کارگروه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به مدت یک سال از تاریخ ۱۴/۵/۱۴۰۳ لغایت ۱۳/۵/۱۴۰۴ انتخاب شد.

 در ادامه نیز طرح کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا، درخصوص اجرای طرح موتور برقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد زائرین و گردشگران و شهروندان در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز به تصویب رسید و در این راستا شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی لازم، با هدف اجرای طرح تردد زائران و گردشگران و شهروندان به وسیله خودرو‌های کوچک و موتور‌های برقی در بافت مذهبی، تاریخی و گردشگری و فراهم سازی تمهیدات لازم جهت فرهنگ سازی در این خصوص در منطقه هدف طرح به منظور آزادسازی معابر و نوسازی و ایمن سازی معابر محدوده این طرح توسط شهرداری منطقه هشت با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت حمل و نقل اقدام کند.

شرح خدمات طرح جامع مدیریت بحران کلان شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دیگر طرح تصویب شده بود و بر اساس ماده واحده این طرح، شرح خدمات تفصیلی طرح تدوین برنامه جامع مدیریت بحران کلان شهر شیراز در سه پیوست " شرح خدمات برنامه کاهش خطر حوادث و بلایا، شرح خدمات برنامه آمادگی و پاسخ و شرح خدمات برنامه بازسازی و بازتوانی ممهور به مهر شورای اسلامی شهر شیراز" به تصویب رسید.

 حمایت از همیاران ترافیک هیأت‌های مذهبی شیراز به جهت خرید اقلام جهت هر یک از هیأت مذهبی واقع در شهر شیراز، مشارکت شهرداری با هیاًت مذهبی امام جعفر صادق (ع) و مؤسسه خیریه بنیاد اهل بیت (ع) شیراز به منظور ساخت موکب عظیم سفینه النجاه به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای تونل آنتنی اتصال خط ۱ به ۴ قطار شهری شیراز به حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) شامل تونل و سازه و ایستگاه‌های مسیر به قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) با برآورد اولیه مبلغ ۲۶ هزار میلیارد ریال به صورت حداقل ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد تهاتر ملک و عوارض ساختمانی از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و شصت و دومین جلسه صحن علنی شورا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار