همایش همدلی حامیان رئیس‌جمهور منتخب ایران به میزبانی ستاد مرکزی‌مردمی ثمر دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس در مجمع فرهنگی‌رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی‌مردمی ثمر دکتر پزشکیان در استان فارس به عنوان میزبان این گردهمایی در تشریح اقدامات این تشکیلات انتخاباتی گفت: این ستاد در این انتخابات با حمایت از مسعود پزشکیان بدون هیچ سهم‌خواهی به رئیس‌جمهور منتخب کمک‌هایی موثر و تعیین‌کننده داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدبهرام حسینی با اشاره به اینکه در فرآیند برگزاری این انتخابات ایمان مردم به انقلاب اسلامی تقویت شد، ادامه داد: خیلی‌ها نتیجه انتخابات را قبل تعیین شده می‌دانستند و حتی برخی از نامزد‌ها می‌گفتند که دارید با یک رئیس‌جمهور صحبت می‌کنید و نمی‌گذارم تو منتخب ملت بشوی، اما دیدید که در یک دموکراسی یا مردم‌سالاری دینی و مشارکت ۵۰ درصدی به انتخاب دکتر پزشکیان نتیجه شد و اکنون همه باید در کنار دولت برای آبادانی کشور نقش‌آفرین باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی به اقتدار نظامی ایران در عرصه بین‌الملل اشاره داشت و گفت: پس از وعده صادق دید بسیاری از کشور‌ها نسبت به ما تغییر کرد و دیدید که بیش از ۲۰۰ پهپاد به سمت رژیم صهیونیستی همانند حمله نظامی پیشین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه مورد هدف قرار گرفت، اما دشمن در پاسخ ناکام ماند.

این فعال سیاسی هدف از برگزاری این همایش را تلاش برای همدلی و جلوگیری از تفرقه دانست و اظهار داشت: هیچ شخص و گروهی و حتی مسئول حق کارشکنی در امور مردمی را ندارد و حضور سردار نبی رودکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و فرمانده لشکر همیشه پیروز ۱۹ فجر سپاه پاسداران در این برنامه با هدف وحدت‌آفرینی برای کمک به موفقیت دولت چهاردهم است که انتظار می‌رود این رویکرد و اتفاق در سایر استان‌ها هم تعمیم داده بشود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی ثمر دکتر پزشکیان در استان فارس با تاکید بر اینکه فرمایشات حکیمانه رهبری مبنی بر داشتن وحدت ملی در راستای نقش‌آفرینی دولت چهاردهم در خدمت به مردم به خبرنگاران اعلام کرد: هدف اصلی و مشترک رای‌دهندگان به نظام در انتخابات اخیر سربلندی کشور است که باید سلیقه‌های مختلف سیاسی در این راستا و در کنار هم یک مسیر را دنبال کنند.

باقر فرهادی مردم را یک پشتوانه برای نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: مشارکت جامعه در انتخابات فرصت‌ساز است که می‌تواند سرنوشت مردم را با ایجاد وحدت ملی برای دستیابی آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق مفاد قانون اساسی تقویت کند.

فرهادی یکی از سیاست‌های برگزاری این همایش همدلی را تمرکز بر اهداف مشترک طیف‌های سیاسی عنوان کرد و افزود: هر یک از ما زیر این پرچم مقدس به سهم خود می‌توانیم نقش موثر داشته باشیم و در حالی که سرنوشت انتخابات مشخص شده است باید با هم‌افزایی یکدیگر در سیاست‌های داخلی و خارجی نیز شرایط مناسب پیشرفت را فراهم کنیم.

سردار نبی رودکی فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حضور ۳۰ میلیون نفری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری یک پیروزی برای ملت ایران و یک پشتوانه برای نظام اسلامی است، گفت: گفتمان نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی باعث شده مخالفانی پیدا کنیم، اما نتیجه اقتدار ایران است.

او در رابطه با اینکه در دوران دفاع مقدس خط‌کشی سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود نداشت و همه با هم یک هدف را دنبال می‌کردند، گفت: سه قوه بر اساس سیاست‌های کلی نظام اقتدار نظام را حفظ کنند و ۱۶ میلیون رای پزشکیان و ۱۴ میلیون رای جلیلی که پیروزی جمهوری اسلامی است همگی محور وحدت باشند.

رودکی با تصریح بر اینکه دکتر پزشکیان یک فرد متعهد، متدین و بدور از حاشیه است، خاطرنشان کرد: رهبری، ملت، فرماندهان و همگی پشت رئیس‌جمهوریم تا مشکلات را برطرف کنیم.

سید عبدالرزاق موسوی، رئیس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در فارس هم در ادامه با بیان دلائل پیروزی این نامزد انتخاباتی، گفت: ویژگی‌های شخصیتی از جمله صداقت، شفافیت، عدالت‌خواهی و زندگی شخصی دکتر پزشکیان باعث شد تا در کنار حمایت‌های مختلف از سوی بزرگان، گرایش‌های سیاسی و همچنین گذشته پرافتخار که در دوران دفاع مقدس داشت به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب بشود.

او تمرکز پزشکیان بر ریشه اصلی مشکلات کشور را از دلائل اصلی پیروزی او در انتخابات اخیر بود، افزود: تبعیض ریشه بسیاری از مشکلات کشور است که رئیس‌جمهور منتخب توانست با نگاه به ارزش‌های دینی به ویژه قرآن و نهج‌البلاغه متفاوت از دیگر نامزد‌ها به موفقیت برسد و انتظار داریم در آینده نیز نسبت به انتخاب مدیران پاکدست و همفکر با دولت جدید اقدام نمایند تا در این سختی راه و در چارچوب ارزش‌ها مشکلات مرتبط را حل کنند.

مصطفی زارع، قائم‌مقام ستاد مرکزی مردمی ثمر دکتر پزشکیان در فارس و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی طی سخنرانی خود با آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم هدف از این گردهمایی را همدلی مردم معرفی کرد و گفت: حیات برخی از افراد و فکر‌ها که تندرو هستند نه در این دوره بلکه از گذشته‌ها هم در عدم مشارکت مردم برخلاف دیدگاه‌های امام و منویات رهبری است در صورتی که اگر مردم در صحنه نباشند چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی با مشکل مواجه خواهیم شد.

او عدم مشارکت ۵۱ درصد از مردم در همین انتخابات را یک خطر جدی دانست و گفت: این نتیجه انحصارطلبی عده‌ای است که باعث شده نمایندگان مجلس با رای چند درصدی و محدود نتوانند در جایگاه خود قدرت داشته باشند.

زارع حضور مردم در صحنه را یکی از راهکار‌های جلوگیری از کارشکنی‌ها دانست دانست و گفت: این کشور بهترین فرزندان خود را در راه دفاع از کشور فدا کرده است بنابراین اگر رئیس‌جمهور شکست بخورد این به معنای شکست نظام است و باید در این راستا اختلافات را کنار گذاشته و تلاش داشته باشیم.

او یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت جدید را رفع تحریم‌ها و پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید تحریم‌ها شکسته شود تا عده‌ای محدود از این مسئله سوءاستفاده نکنند.

رئیس ستاد فعالان اقتصادی ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به همت مردم دولت چهاردهم به دکتر پزشکیان رسید.

مهراب زارع‌پیشه با گلایه از اینکه متاسفانه سیاسیون با ورود به عرصه اقتصاد این حیطه را دچار مشکل کرده‌اند، بیان کرد: با زبان سیاست در عرصه اقتصاد حرف نزنیم چراکه در قرن ۲۱ ما در برخی از کشور‌ها با موج چهارم اقتصاد مواجه هستیم، اما برخی‌ها هنوز در موج اول یا دوم هستند که این نتیجه آفت بزرگ سیاست در علم اقتصاد است.

نماینده اسبق شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه مکتب فکری مبنی بر آبادی این دنیا یا آخرت و یا اسلام که آبادی هر دو را می‌خواهد، گفت: مکتب اسلام آبادی این دنیا و آخرت هر دو باهم است و هر کسی که خلاف این و وعده دروغ بدهد فریبی بیش نیست که تحریم‌ها یکی از مصادیق این موضوع است.

احمدرضا دستغیب ضمن امیدواری از عملکرد دولت چهاردهم در آتی، افزود: مجلس ۴ درصدی باعث شده مسائل زیادی در کشور به وجود آید که امیدواریم دولت پزشکیان بسیاری از رانت‌ها را به ویژه صنعت خودرو را حذف کند.

دستغیب در رابطه با فیلتر فضای مجازی و دستیابی عده‌ای به منافع قابل توجهی در این زمینه، گفت: فضای مجازی را فیلتر می‌کنند در صورتی که مردم ما آگاه‌ترین مردم دنیا هستند.

رئیس کمیته ادوار مجلس با اعلام اینکه اصلاح‌طلبان برانداز نیستند، تصریح کرد: هر کجا که دچار مشکل باشد نیازمند اصلاح است و ما معتقد به اصلاح ساختار‌ها در چارچوب اندیشه‌های امام و مقام معظم رهبری و همچنین قانون اساسی هستیم و امیدواریم در پایان دولت چهاردهم شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم.

حمایت از بانوان نیازمند ایجاد ساختار است

سیده‌فاطمه حسینی، رئیس کمیته بانوان ستاد مرکزی‌مردمی ثمر استان فارس با تاکید بر اینکه انتخابات یکی از مصادیق دموکراسی در جوامع بین‌المللی شناخته می‌شود و زمینه‌ساز وحدت و عزم ملی خواهد شد، گفت: حضور مردم در انتخابات باعث شکوه این مرز و بوم شد تا قدرت و همبستگی اجتماعی مردم را تقویت کند.

او حمایت از بانوان را نیازمند ایجاد ساختار دانست و اعلام کرد: باید با تغییر مثبت در ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان برنامه‌ریزی شود تا استعداد‌ها و توانایی‌ها شکوفا بشود.

دبیر اجرایی این همایش هم با بیان اینکه در دوران پساانتخابات دیگر رقابت‌ها پایان می‌یابد و مسیر خدمت دوباره در تداوم اقدامات گذشته شکل خواهد گرفت به خبرنگاران اعلام کرد: یکی از فرمایشات اخیر رهبر انقلاب اسلامی به همین موضوع اشاره شد که همه ارکان نظام باید برای موفقیت دولت چهاردهم تلاش داشته باشند و فرصت مدیریتی پیش رو را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خدمت‌گزاران مردم معرفی کردند.

سعید زحمت‌کشان با اشاره به اینکه امیدآفرینی دولت جدید یکی از سرفصل‌های اصلی مسیر خدمت در آینده ارزیابی می‌شود، ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب با یک نگاه فراگیر و بکارگیری ظرفیت‌های قابل اتکا در کشور می‌تواند پس از دوره چهارساله مدیریتی با یک کارنامه موفق زمینه‌ساز خدمت دوباره همفکران باشد.

زحمت‌کشان با اشاره ضرورت همدلی و وحدت سلایق مختلف سیاسی در راستای توسعه همه‌جانبه کشور، افزود: قطعا شرایط امروز کشور ایجاب می‌کند اختلافات را کنار گذاشته و با رویکرد حمایتی در سرنوشت مدیریتی کشور با محوریت قوه مجریه سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.