امام جمعه شیراز با بیان اینکه رشد هشت درصدی اقتصادی کشور باید محقق شود، گفت: با این رشد اقتصادی مسئله اشتغال و ازدواج جوانان نیز مرتفع می‌شود.

آیت الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه موضوع بحث ما در خطبه‌های اول در خصوص سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی در رابطه با برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی است، گفت: امسال آغاز عمل برنامه پنج ساله است و ما باید بتوانیم در ضمن این 5 سال با تحقق بخشیدن به اهداف برنامه مشکلات کشور و مردم را حل کنیم، همین مشکلاتی که در انتخابات تمام کاندیدا‌ها می‌گفتند می‌خواهیم آنها را حل کنیم و باید یک کار اساسی در این زمینه صورت گیرد.

او افزود: جبران این عقب ماندگی نیازمند یک رشد مستمر و پی در پی اقتصادی است و در هیچ یک از پنج سال برنامه هفتم نباید رشد منفی اقتصادی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه رشد هشت درصدی اقتصادی کشور باید محقق شود، گفت: با این رشد اقتصادی مسئله اشتغال و ازدواج جوانان نیز مرتفع می‌شود.

او با اشاره به انتخاب رئیس جمهور منتخب از سوی مردم، افزود: مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، یکشنبه 7 مردادماه با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و همه بایستی در چهارچوب قانون با ایشان همکاری کنند تا این اهداف محقق شود.

امام جمعه شیراز گفت: آنچه که مسلم است در این انتخاباتی که انجام شد ما شاهد ارتقای مردم سالاری دینی در کشورمان بودیم، معمولا کسانی که در گروه‌های و دسته بندی‌های سیاسی خاص هستند به این موضوع خیلی علاقه ندارند و تحلیل نمی‌کنند، اما برای روحانیت به واسطه استقلال از جریان‌های سیاسی طبیعتا وقتی به صحنه انتخابات نگاه می‌کند اولین سوال این است که آیا ما جمهوریت و اسلامیت خود را جلو برده ایم یا لطمه زدیم؟ بنده عرض می‌کنم و همه دنیا هم شاهد بود که ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم سالاری دینی را بار دیگری در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله دژکام در ادامه بیان کرد: وقتی پای صندوق می‌آیید آن هم با آرای نزدیک 50 درصد که در سطح دنیا آمار خوبی است، فقط رئیس جمهور انتخاب نکردید بلکه سبک اداره کشور را با روش مردم سالارانه دینی به نمایش گذاشتید و در این جهت در طول سال‌های پس انقلاب اسلامی هر روز جلو می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: یادمان نرود دنیا باید پای مکتب اباعبدالله بنشیند و درس بیاموزد، مکتبی که ما با تقدیم هزاران شهید پای آن ایستاده‌ایم.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چارچوب قانون شکیبا باشد، برای تحقق اهداف اسلام و ایران بکوشد و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را دنبال کند. تاکید رئیس جمهور منتخب بر دنبال کردن سیاست‌های کلی و برنامه هفتم توسعه جای امیدواری است.

او با بیان اینکه مردم استان همه با حضور در مراسم عزاداری به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ادب می‌کنند، گفت: با این حال حرکت دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در این ایام کار مهمی است.

آیت‌الله دژکام گفت: حضور جوانان در این دسته ها و هیهات من الذله گفتن های منظم آنها، در کنار مرثیه، وجهه حماسی حرکت امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

او ضمن قدردانی از هیأت‌هایی که دسته عزاداری را راه می‌اندازند، گفت: از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود را در جامعه نشان می‌دهند سپاسگزارم.

دژکام با یادآوری اینکه 94 درصد جوانان ما در هیأت‌های عزاداری به پرچم امام حسین(ع) احترام می‌کنند و خود را سرباز او می‌دانند؛ به برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و 45 کشور دنیا اشاره کرد و گفت: این همایش پیام رسان است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حجت قیام امام حسین (ع) حضرت علی اصغر است و پیام انقلاب حسین که مبارزه با ظلم است را می‌رساند.

دژکام ادامه داد: امروز که کودکان غزه زیر ظلم صهیونیست‌ها هستند باید بیشتر به این پیام توجه شود چرا که اگر این پیام نبود، امروز کودک کشی امری عادی بود.

او با اشاره به حضور 150 هزار مادر و کودک فارس در همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: در این حرکت، تلاشی برای فرزندپروری نیز وجود دارد، چرا که امام زمان در هنگام ظهور، لشکر می‌خواهد. این حرکت برای ادامه دادن این حماسه حسینی ضرورت دارد و از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود حرکت می‌کند قدردانی می‌کنم. 94 درصد جوانان ما به کوری چشم آمریکا، صهیونیست غاصب و همه دشمنان اسلام و تشیع به پرچم امام حسین (ع) احترام می‌کنند و خود را سرباز لشکر اباعبدالله حسین (ع) می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.