جلسه افتتاح مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی (شعبه‌ای از دانشگاه دفاع ملی) با حضور امام جمعه شیراز، سردار بختیاری ریاست مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

حسن بختیاری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی کشور در آیین افتتاح این مدرسه در شیراز گفت: یکی از خلأ‌های گذشته نظام حکمرانی کشور، این بود که اگر تربیت مدیران، حول محور دولت‌ها باشد با تغییر دولت‌ها همه مجموعه تغییر می‌کند.

او با تصریح بر اینکه مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی بر اساس رهنمود‌ها و با اراده رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و ماموریت آن کمک به افرایش کارآمدی نظام است، گفت: رکن افرایش کارآمدی نظام، مدیران هستند و باید با تربیت مدیران، در مسیر تحقق این ماموریت تلاش کنیم.

بختیاری افزود: مدرسه عالی حکمرانی کشور، همه قوا را هدف قرار داده، نهاد‌های تحت نظارت رهبری را هم در بر می‌گیرد و هدف آن آماده سازی افرادی است که بتوانند در پست‌های نختلف سازمان‌ی مسئولیت بپذیرند.

رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی کشور اظهارکرد: مدرسه عالی حکمرانی مربوط به جریان و سلیقه سیاسی خاصی نیست و همه جریان‌های سیاسی زیر چتر ولایت فقیه، هدف این مدرسه عالی است. ما از همان ۲ سال گذشته که گام‌های نخست برای ایجاد مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در فارس برداشته شد، خواستیم که نماینده ولی فقیه در فارس، راهبری این مدرسه عالی را بپذیرد و از موضع پدرانه همه مجموعه را راهبری کنند و خوشبختانه امروز آیت‌الله دژکام این راهبری و حمایت را به عهده گرفتند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نیز ضمن قدردانی از همه عزیزانی که در طول چند سال گذشته برای فعالیت و آغاز به کار مدرسه عالی حکمرانی در شیراز تلاش کردند و همه مدیرانی که از این حرکت حمایت کردند، گفت: خدا به همه شما اجر دهد و امیدواریم خدای متعال به کار شما برکت دهد و استمرار مناسب داشته باشد و کشور از حاصل خدمات و تلاش‌های شما بیشتر بهره‌مند شود.

او افزود: ما انقلابی را شروع کردیم که به نقل از شیخ حسین انصاریان در سال ۵۷ شهید مطهری فرمود در فکر‌امام هستم، چون انقلاب پیروز می‌شود و ما نیروی انسانی برای اداره کشور نداریم، یعنی شهید مطهری در اول انقلاب به مشکل نیروی انسانی اشاره فرموده بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مهم‌ترین اسباب بزرگی و ابزار مدیریت که باید آماده کنیم نیروی انسانی است. ولی اینجا یک ضعف بسیار زیادی داشتیم البته مسلماً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم انقلاب بایستد تا نیرو تربیت کنیم و انقلاب در مسیر خود جلو می‌رود و ما باید نیاز‌های خود را شناسایی کنیم و زود درصدد جبران ضعف‌ها و رفع نیاز‌ها باشیم.

آیت‌الله دژکام گفت: تربیت مدیران از نیاز‌های انقلاب است، اما انقلاب در مسیر خود حرکت می‌کند و ایستایی ندارد و ما باید سریع نیاز‌های آن را رفع کنیم.

او اظهارکرد: به لطف خدا حرکت به سمت تربیت نیروی انسانی کارآمد به شکل‌های مختلفی انجام شده و شاید یکی از منضبط‌ترین حرکتی که به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفته همین مدرسه حکمرانی است که ان‌شاءالله در این کار مبارک همه کمک دهیم تا به جای مناسب و نتیجه خوبی برسد و بتوانیم در آینده بیش از حال مطمئن به داشتن نیرو‌های مناسب باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مدیران بدانند که اگر خدا نخواهد هر کاری کنیم به نتیجه نمی‌رسیم و در ضمن تمام برنامه ریزی‌ها و آموزش‌های ما باید مرتب به حضرت حق باشد و بخواهیم که برای ما مقدر فرموده باشد وگرنه ممکن است تلاش بدون ارتباط با آن ساحت نتیجه آنچنانی به بار نیاورد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: این مسئله‌ای است که بنده در خطبه‌های نمازجمعه بار‌ها تکرار می‌کنم ولی متاسفانه هیچ رسانه‌ای این پیام را منتقل نمی‌کند، ما می‌خواهیم این فرهنگ در جامعه جا بیافتد که هرچه می‌کنیم باید با توجه به این باشد که عنایت حضرت حق شامل ما شود وگرنه دچار مشکل می‌شویم و این موضوع در آموزش‌های مدرسه حکمرانی هم باید به نوعی به خود مدیران این پیام الهی و دینی منتقل شود که برکتش را خدا می‌دهد و تقدیرش را خدا می‌کند و اگر ما این زمینه را از خدا نخواهیم که برایمان مقدر بفرماید ممکن است که طلب روزی ننهاده کرده باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.