شهردار شیراز اعلام کرد که تابستان سال آینده مترو خط ۲ شیراز به ایستگاه کلبه سعدی خواهد رسید.

محمدحسن اسدی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از کارخانه تولید سگمنت مترو شیراز اظهارداشت: سگمنت (قطعات) خط یک مترو شیراز به طول ۲۴ کیلومتر توسط این کارخانه تولید شد.

او ادامه داد: اکنون این کارخانه برای تولید قطعات مورد نیاز خط ۲ مترو شیراز فعال است. سگمنت خط ۳ مترو هم تا یکسال پیش از کارخانه‌ای در لپویی تامین می‌شد، اما طی یکسال اخیر سگمنت خط۳ مترو نیز از همین کارخانه تامین می‌شود

شهردار شیراز با تصریح بر این نکته که تا یک خط مترو شکل بگیرد عوامل زیادی باید در کنار هم قرار گیرند، اعلام کرد که تابستان سال آینده مترو خط ۲ شیراز به ایستگاه کلبه سعدی خواهد رسید.

اسدی همچنین اظهار کرد که راه‌اندازی این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ درصد از هزینه‌های شهرداری در تولید قطعات بتنی را کاهش داده است.

کلانتری، سرپرست سازمان حمل و نقل و ریلی شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: تولید قطعات بتنی خط دو مترو شیراز در فضایی به متراژ ۴۵ هزار متربع انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۵ سگمنت روزانه در دو شیفت کاری در این کارخانه تولید می‌شود، افزود: روزانه ۶۰ تن سیمان در این کارخانه استفاده می‌شود.

کلانتری ادامه داد: در قسمت شمالی کارخانه فرآیند پخت سگمنت انجام و پس از حدود ۷ روز به مقاومت اولیه می‌رسد و وارد فضای تونل می‌شود. با توجه به سرعت دستگاه حفاری بازنگری ۱۲ روزه انجام می‌شود تا محصول قابل استفاده باشد.

او یادآور شد: ۱۴۰ نفر در دو شیفت کاری در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز نیز گفت: چیزی که از عملکرد شورا و شهرداری به یادگار می‌ماند، اقدامات ارزنده‌ای است که شاهد آن هستیم و برای شهروندان جذابیت دارد.

او تاکید کرد: پرنسل خدوم مترو در بخش‌های مختلف و در سخت‌ترین شرایط به ویژه در هوای گرم تابستان در شیفت‌های کاری متعدد در حال تلاش هستند تا مردم از ثمره آن سریع‌تر استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار