کشور‌های اروپایی امروز چهارشنبه پیش‌نویس سندی را تصویب کردند که براساس آن تحریم‌های مالی علیه روسیه تداوم می‌یابد.

به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشور‌های عضو این اتحادیه تمدید تحریم‌های مالی بانک مرکزی روسیه برای تامین وام ۵۰ میلیارد دلاری اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رهبران گروه هفت و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن توافق کردند که از سود دارایی‌های مسدود شده روسیه برای حمایت از وام ۵۰ میلیارد دلاری اوکراین استفاده کنند.

بخش عمده‌ای از حدود ۳۰۰ میلیارد دلار اموال مسدود شده روسیه عمدتاً در موسسات مالی اتحادیه اروپا واقع در بلژیک نگهداری می‌شود. بر اساس مقررات اتحادیه اروپا، رژیم تحریم‌ها علیه روسیه نیاز به تایید تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا دارد تا هر شش ماه یکبار تمدید شود.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند که برخی از اعضای گروه هفت از جمله آمریکا از این مساله نگران هستند که ممکن است بعضی از اعضای اتحادیه اروپا از ادامه حمایت‌های مالی اوکراین انصراف دهند.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان بار‌ها نسبت به ادامه تحریم‌های مالی علیه روسیه و کمک‌های مالی از اوکراین اعتراض کرده است.

کشور‌های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه دو گزینه را با هدف کاهش نگرانی اعضای گروه هفت مورد بحث قرار دادند. یکی از این موارد، تمدید «پایان باز» رژیم تحریم‌ها است که دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را همچنان مسدود نگه می‌دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار