مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان با اشاره به افزایش دما و محدودیت منابع آبی از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مرتضی نورا گفت: این روز‌ها با افزایش دما شاهد بالا رفتن میزان مصرف آب در مناطق مختلف شهرستان زاهدان هستیم.

وی افزود: همکاران پر تلاش در آبفای زاهدان با کمک سامانه تله متری در حال پایش خطوط انتقال و شبکه توزیع و نگهداری این شبکه در حالت پایداری هستند و نهایت تلاشمان این است که در هیچ مکانی از شهر، مشکل افت فشار و یا قطعی نداشته باشیم، اما این موضوع به عوامل مختلف، همچون دمای هوا بستگی دارد و از هم استانی‌ها خواهشمندیم با مدیریت مصرف در کنار خادمان خود در امور آب و فاضلاب زاهدان باشند.

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان ادامه داد: صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب، نقش موثری در تأمین آب شرب مناطق مختلف شهر خواهد داشت.

وی یکی از راه‌های کاهش مصرف آب را ایجاد سایبان برای کولر‌های آبی و تنظیم شناور آن دانست و گفت: خودداری از شستشو‌های غیرضروری، شستن خودرو‌ها با آب شرب، آبیاری باغچه‌ها و فضای سبز خانگی در شب هنگام و پرهیز از روش غرق آبی از دیگر توصیه‌ها برای کاهش مصرف آب است.

نورا اظهار کرد: با توجه به افت فشار آب در طبقات فوقانی ساختمان‌های چند طبقه، نصب مخازن ذخیره آب و پمپاژ آب پس از کنتورآب در این ساختمان‌ها می‌تواند در مشکل افت فشار آب کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته وضعیت تأمین و توزیع آب بسیار بهتر شده؛ اما هنوز کمبود‌هایی وجود دارد و باید در هر حال با مصرف بهینه شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم و اگر هر شهروند و یا روستانشین بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر از مصارف غیر ضروریِ خود را کاهش دهد از تابستان سخت، به راحتی عبور خواهیم کرد.

برچسب ها: مصرف آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار