مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی روستایی در بیش از ۳۰ روستای شهرستان‌های چابهار و دشتیاری با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون اجرا شد.

مصطفی بیک مداح  تهیه و اجرای طرح هادی را از رسالت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آبادانی روستا‌ها برشمرد و گفت: اجرای طرح هادی شامل طیف متنوعی از فعالیت‌هاست و از اقدامات کالبدی تا توجه به جزییاتی، چون اهمیت استفاده از مصالح استاندارد بویژه بومی، که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آن توجه ویژه‌ای دارد و حمایت‌هایی مانند طرح تخصیص قیر رایگان می‌تواند باعث تسریع در انجام این مهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به افق ۱۰ ساله توسعه روستا‌ها از سالجاری بازنگری طرح‌های هادی روستایی آغاز شده و به صورت میانگین، سالانه ۱۰ درصد از این طرح‌ها به تناسب نیاز‌های جمعیتی و کالبدی روستا‌ها بازنگری می‌شود به طوریکه تا ۱۰ سال آینده تمامی روستا‌های استان مورد بازنگری طرح هادی و محدوده جغرافیایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان مهمترین هدف اجرای طرح هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف در روستا سه محور اصلی در این طرح به شمار می‌روند.

بیک مداح بیان کرد: در موضوع خسارات سیل سال گذشته در ۱۰ روستای چابهار و دشتیاری طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست.
وی گفت: شاخص استانی اجرای طرح هادی روستایی ۲۳ درصد است و این عدد در چابهار و دشتیاری به ترتیب ۲۲ و ۳۰ درصد و در رنج میانگین استانی قرار دارد.

برچسب ها: طرح هادی ، بنیادمسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار