وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعتراضی از آمریکا خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که پیش نویس قانون برای کمک به حل مناقشه تبت و چین که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امضا شد، دخالت آشکار در امور داخلی چین است.

براساس گزارش آر تی، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که امروز در سایت رسمی خود منتشر کرد نوشت که پکن اعتراض شدید خود را در این زمینه ابراز می‌کند.

بر اساس بیانیه چین، رئیس جمهور آمریکا پیش نویس قانون فوق الذکر را دیروز ۱۲ جولای امضا کرد. وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که سند جدید آمریکایی ناقض تعهدات مقامات آمریکایی، ناقض هنجار‌های اولیه روابط بین‌الملل، مداخله خام در امور داخلی چین، آسیب جدی به منافع چین و ارسال سیگنال کاملا اشتباه به نیرو‌های خواهان است. 

در این بیانیه خاطرنشان شده است که طرف چینی یادداشت اعتراضی قوی و سختگیرانه‌ای را به آمریکا ارائه کرده است. در این بیانیه آمده است که هرگونه تلاش هر قدرتی برای مهار و سرکوب چین با استفاده از تبت هرگز موفق نخواهد بود. 

در بیانیه وزارت امور خارجه چین تاکید شده است که تبت از قدیم الایام بخشی از چین بوده است و امور تبت تنها امور داخلی چین است و پکن اجازه هیچ گونه مداخله خارجی در آن را نخواهد داد. 

وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد که اگر واشنگتن بدون توجه به نظرات دیگران به اقدام خود ادامه دهد، طرف چینی قاطعانه اقدامات موثری را برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه خود انجام خواهد داد.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: چین و آمریکا ، تبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار