رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: مالکان خودرو‌های فرسوده می‌توانند از امروز در سامانه نوسازی ناوگان خودرو‌های فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت‌نام کنند.

مهران سالاریه گفت: مالکان خودرو‌های فرسوده می‌توانند از امروز  شنبه ۲۳ تیر در سامانه نوسازی ناوگان خودرو‌های فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت‌نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند.

 او افزود: مالکان خودرو‌های فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها بجز خودرو‌های دولتی و تاکسی‌ها پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش «فراخوان ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده» و واردکردن اطلاعات متقاضی و خودرو فرسوده خود از بخش «ثبت نیازمندی‌ها» نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند.

به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل متقاضیان ثبت‌نام شده به مرور با توجه به طرح و شرایط انتخابی خودرو آنها اسقاط و در صورت درخواست با فراهم شدن تسهیلات لازم خودرو جایگزین دریافت خواهند کرد.

 سالاریه  گفت: بر اساس آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو سن فرسودگی خودرو‌های شخصی بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز و دیزلی ۲۰ سال، هیبریدی ۲۳ سال و برقی ۲۵ سال است. همچنین این سن برای خودرو‌های عمومی بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی ۱۲ سال، هیبریدی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال است.

سالاریه افزود: همچنین سن فرسودگی مینی‌بوس‌های دیزلی ۱۲ سال، پایه گازسوز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوس‌های برون‌شهری ۱۵ سال و اتوبوس‌های درون‌شهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال تعیین شده است. به گفته وی سن فرسودگی انواع وانت ۱۵ سال، کامیون، کامیونت و کشنده ۲۵ سال و موتورسیکلت‌های بنزینی کاربراتوری ۶ سال، بنزینی انژکتوری ۱۲ و برقی ۱۵ سال است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: بر اساس همین آیین‌نامه آن دسته از خودرو‌های فرسوده که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت‌نام کرده و برای اسقاط، اعلام آمادگی کرده‌اند، حداکثر تا پنج سال و زمان ایجاد شرایط لازم و اعطای تسهیلات مزبور از طریق سامانه از محدودیت‌های مربوط به خودرو‌های فرسوده، موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶، مستثنی هستند. این دسته از خودرو‌ها به پلیس راهور معرفی می‌شوند تا از سال آینده توسط سامانه‌های پلیس جریمه و اعمال محدودیت تردد نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار