نماینده حماس در لبنان تاکید کرد مذاکره‌کنندگان از شهادت مردم غزه ناراحت‌اند، اما از حق آنها کوتاه نمی‌آیند.

احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان در گفتگو با المیادین تایید کرد که مردم فلسطین تسلیم اشغالگران صهیونیستی نمی‌شوند و تصمیم گرفتند در کنار مقاومت بایستند و در کنار آن استقامت کنند.

عبدالهادی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با انجام کشتار‌های بیشتر نمی‌تواند مردم فلسطین و رهبران مذاکره کننده فلسطین را تسلیم کند، گفت: رهبری مذاکره کننده فلسطین از کشتار‌ها ناراحت می‌شود، اما تسلیم شرایط اشغالگران با همدستی دولت آمریکا نخواهد شد.

او تاکید کرد: جبهه‌های حامی مقاومت در غزه از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و در ابعاد سیاسی و مذاکره از میدان فلسطین حمایت می‌کنند. با قدردانی از نقش مهم این جبهه‌ها که دولت آمریکا را به شدت نگران کرده است.

عبدالهادی معتقد بود که قتل عام خان یونس که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت، بر اثر شکست تلخ اشغال و مخمصه ارتش صهیونیستی در میدان جنگ است.

این تحولات همزمان با اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا صورت گرفت که جمعه شب اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان پیشرفت‌هایی در جهت دستیابی به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس داشته‌اند و نشانه‌ها مثبت‌تر از ماه‌های اخیر هستند.

سالیوان که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: مذاکره کنندگان پیشرفت‌هایی برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و حماس داشته اند و نشانه‌ها مثبت‌تر از ماه‌های اخیر هستند، اما دستیابی به یک توافق به زودی رخ نخواهد داد.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: حماس ، آتش بس غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار