نخست وزیر جدید انگلیس پس از دیدار هفته گذشته با جو بایدن، در مصاحبه‌ای درباره سلامتی رئیس جمهور آمریکا نظرش را گفت.

کر استارمر‌، نخست وزیر جدید انگلیس پس از دیدار هفته گذشته با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن، در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان درباره سلامت رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کرد.

براساس گزارس الحره، استارمر، که حزب کارگر را به پیروزی تاریخی رساند و به ۱۴ سال حکومت محافظه‌کار پایان داد، گفت بایدن، ۸۱ ساله، زمانی که برای گفتگو با یکدیگر ملاقات کردند، در وضعیت خوبی قرار داشت.

او افزود: قرار بود ۴۵ دقیقه با هم ملاقات داشته باشیم، اما ممکن بود این دیدار بیش از یک ساعت طول بکشد، ما موضوعات زیادی را مورد بررسی قرار دادیم، زیرا بایدن در شرایط خوبی بود.

 استارمر، ۶۱ ساله، آخرین نفر از یک سری از رهبران جهان است که از آنها پرسیده شد که آیا سن بایدن به او اجازه می‌دهد که به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد یا خیر.

بایدن برای هفته‌ها به دلیل افزایش پرسش‌ها در مورد توانایی‌های روانی و سلامتی‌اش و شایستگی او برای انتخاب مجدد برای دور دوم، با درخواست‌های فزاینده‌ای که خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی از درون حزب دموکرات هستند، روبرو بوده است. 

روز پنجشنبه، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که استارمر طی دیدار در کاخ سفید با رئیس‌جمهور آمریکا در مورد  آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و ورود کمک‌ها و همچنین روابط بین دو کشور و بحران اوکراین گفتگو کرده است.

استارمر در طول مصاحبه با سی ان ان از رهبری بایدن در نشست ناتو تمجید کرد و گفت که بایدن برای ریاست این اجلاس شایسته ستایش باشد. او افزود که این دیدار واقعا فرصت خوبی برای او بود تا در مورد روابط ویژه بین کشورهایشان با رئیس جمهور صحبت کند.

شایان ذکر است که استارمر بیش از یک هفته پیش و پس از آن که حزب چپ میانه کارگر اکثریت قاطع پارلمان انگلیس را به دست آورد و به ۱۴ سال حکومت متوالی محافظه کار پایان داد، مقام نخست وزیری انگلیس را به دست آورد. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۳
تب گیرت را گذاشتی توی دهن بایدن ببینی تب داره یانه
آخرین اخبار