رئیس آنروا با اشاره به بیانیه ۱۱۸ کشور جهان در خصوص افزایش پشتیبانی‌های سیاسی و مالی از این آژانس، از حمایت گسترده کشور‌های جهان قدردانی کرد.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به بیانیه ۱۱۸ کشور جهان در خصوص افزایش پشتیبانی‌های سیاسی و مالی از این آژانس، از حمایت گسترده کشور‌های جهان از آنروا قدردانی کرد.

به گزارش بامداد شنبه الجزیره، لازارینی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: نمایش چشمگیر همبستگی و حمایت ۱۱۸ کشور از جمله تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در زمانی حساس از آنروا تحقق پذیرفت.

رئیس آنروا در ادامه با اشاره به حملات بی‌سابقه و تلاش‌های سیستماتیک (رژیم صهیونیستی) برای از بین بردن آنروا، گفت: این ادای احترامی است به کارکنان ما که در سراسر منطقه از جمله در خطوط مقدم تلاش‌های بشردوستانه در غزه به فعالیت مشغول هستند.

لازارینی با بیان اینکه آنروا متعهد است که به ارائه کمک‌ها و خدمات اساسی خود از جمله آموزش به کودکان فلسطینی در غزه ادامه دهد، تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد.

به نوشته الجزیره، کشور‌های اسلوونی، کویت و اردن طرح صدور بیانیه مشترک در خصوص افزایش حمایت‌های سیاسی و مالی از سازمان آنروا را در سازمان ملل متحد مطرح کردند و این طرح نه تنها به صدور بیانیه‌ای در حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی با امضای ۱۱۸ کشور عضو سازمان ملل منجر شد بلکه هر ۱۵ عضو شورای امنیت نیز این بیانیه را تائید و امضا کردند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته‌اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که توقف کمک‌ها به آنروا به عنوان ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت گرفته است که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است» و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده‌اند.

برچسب ها: آنروا ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار