دفتر نتانیاهو گزارش آمادگی ارتش اشغالگر برای خروج از مرز غزه و مصر به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس را رد کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش رویترز در خصوص عقب‌نشینی قریب‌الوقوع اشغالگران از مرز مصر و غزه را «خبر جعلی» خواند و آن را کاملا رد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، رویترز به نقل از دو منبع مصری گفته بود که مذاکره‌کنندگان صهیونیست در حال بحث در خصوص نصب یک سیستم نظارت الکترونیکی در مرز هستند و قرار است به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس و تبادل اسرا، مرز را ترک کنند. 

این سوال که آیا نیرو‌های صهیونیست در مرز باقی می‌مانند یا خیر، یکی از موضوعاتی است که مانع از توافق احتمالی و برقراری آتش‌بس می‌شود، زیرا هم جنبش حماس و هم میانجیگران مصری مخالف حضور اشغالگران در مرز هستند. 

پیش از این، «حسام بدران» از رهبران ارشد حماس از کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس خبر داده بود. او در این خصوص گفت: «نتانیاهو به علت اهداف شخصی از مذاکرات طفره می‌رود و رژیم اشغالگر هیچ اراده‌ای برای حصول توافق ندارد. در حالی که مقاومت حماس با طرح بایدن موافقت کرده است، نتانیاهو به این طرح به همراه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بی توجه بوده و آن را نادیده می‌گیرد».

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز شب گذشته اعلام کرد که اگر چه پیشرفت در مذاکرات صورت گرفته است، اما تضمینی برای انعقاد قرارداد آتش‌بس وجود ندارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار