در میان تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی، دبیرکل سازمان ملل خواستار محافظت از این آژانس شد.

در حالی که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آنروا از طرق مختلف ادامه دارد، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت: «درخواست من از همه [کشورها] این است؛ از آنروا، کارکنان و دستورات آن محافظت کنید. اجازه دهید واضح بگویم که هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد».

به گزارش رویترز، گوترش همچنین از جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه کارکنان این آژانس خبر داد و گفت: «کارکنان آنروا هدف اعتراضات خشونت‌آمیز فزاینده و کمپین انتشار اخبار جعلی خصومت‌آمیز بوده‌اند. برخی توسط نیرو‌های امنیتی (رژیم) اسرائیل بازداشت و شکنجه شده‌اند». وی افزود که در کرانه باختری، حضور و رفت و آمد کارکنان آنروا توسط (رژیم) اسرائیل به شدت محدود شده است. 

آنروا یا آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی یکی از آژانس‌های سازمان ملل است که در نوار غزه، کرانه باختری، اردن، سوریه و لبنان برای فلسطینی‌ها خدمات آموزشی، بهداشتی و دیگر کمک‌های بشردوستانه را ارائه می‌دهد. رژیم صهیونیستی به ویژه از ابتدای جنگ غزه در پی آن است که به هر نحوی این آژانس را از بین ببرد. کمیته امور خارجی و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اوایل این هفته با قانون اعلام آنروا به عنوان یک «سازمان تروریستی» موافقت کرد. 

این رژیم همچنین پیش‌تر ادعا کرده بود که کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر نقش داشته‌اند. این ادعا سبب شد بسیاری از کشور‌ها کمک‌های مالی خود را به آنروا متوقف کنند. کشور‌های مذکور بعدا و به دلیل عدم وجود شواهدی بر این مدعا، کمک‌های مالی خود را از سر گرفتند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار