سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پس از رفتار دوگانه او در خصوص جنگ اوکراین و جنگ غزه، از پاسخ به خبرنگاران درباره این تناقض طفره رفت.

استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد از پاسخ به سوال القدس العربی در مورد دوگانگی زبان بین اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان درباره غزه و اظهارات مربوط به روند حوادث اوکراین طفره رفت.

براساس گزارش قدس العربی، گوترش درباره کشتار روز شنبه گذشته توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیل علیه غیرنظامیان که داخل مدرسه پناه گرفته بودند، گفت: من هرگز نشنیده بودم، اسرائیل مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده است. 

دوجاریک در این خصوص گفت: فکر می‌کنم اگر به ۹ ماه گذشته این درگیری غم‌انگیز نگاه کنید، زبان بسیار محکمی از دبیرکل خواهید شنید.

او افزود: آقای فیلیپ لازارینی، دبیرکل آنروا در مورد این حادثه صحبت کرد و دبیر کل کاملاً احساسات خود را در مورد آنچه در حال وقوع است به اشتراک می‌گذارد. ما باید شاهد پایان این درگیری باشیم. همانطور که گفتیم، ما به یک آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه نیاز داریم. 

این درحالی است که دبیرکل سازمان ملل بیانیه‌ای قوی درباره بمباران موسسات غیرنظامی در اوکراین از جمله بیمارستان کودکان، صادر و از زبان قوی و واضح استفاده کرده بود.

گوترش در این بیانیه گفت: حملاتی که امروز توسط روسیه به زیرساخت‌های مسکونی و غیرنظامی در سراسر اوکراین از جمله شهر‌های کی‌یف، دنیپرو و ​​پوکروفسک انجام شد، محکوم است. بنا بر این گزارش ها، در این حمله ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند. هدایت حملات علیه غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است و هرگونه حمله غیرقابل قبول است و باید فورا پایان یابد.

درحالی کشورهای غربی مسئولیت بمباران بیمارستان کودکان در کی‌یف را به گردن روسیه می‌اندازند که مقامات این کشور بارها اعلام کردند موشک پدافند هوایی اوکراین که از نوع موشک‌های غربی است، به بیمارستان کودکان اصابت کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار