سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ به شدت بیانیه پایانی نشست اخیر ناتو در واشنگتن را محکوم می‌کند.

خبرگزاری رسمی و دولتی کره شمالی امروز (شنبه) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش کرد: «پیونگ یانگ به شدت بیانیه پایانی نشست اخیر ناتو در واشنگتن را محکوم می‌کند.»

سران کشور‌های ناتو در بیانیه نشست ائتلاف در واشنگتن بر تعهد اوکراین تاکید و موضع محکم‌تری در مورد حمایت چین از روسیه اتخاذ کردند.

شبکه خبری کی. سی. ان.‌ای کره شمالی از قول وزارت خارجه این کشور گزارش کرد: «بیانیه اجلاس سران واشنگتن که در ۱۰ ژوئیه تهیه و علنی شد، ثابت می‌کند که ایالات متحده و ناتو که به ابزاری برای رویارویی خود تقلیل یافته‌اند، جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی هستند.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، این شبکه خبری کره شمالی می‌افزاید که اقدامات ایالات متحده برای گسترش بلوک‌های نظامی با کشور‌های ناتو و شرکای آسیایی از جمله کره جنوبی و ژاپن، «علت اصلی و تهدید جدی برای صلح منطقه است، محیط امنیت بین‌المللی را به شدت تهدید می‌کند و باعث ایجاد رقابت تسلیحاتی در سراسر جهان می‌شود.»

در بیانیه اجلاس سران کشور‌های ناتو از چین خواسته شده بود تا هرگونه حمایت مادی و سیاسی از تلاش‌های جنگی روسیه را متوقف کند. همچنین در این بیانیه، ایران و کره شمالی متهم شدند که با حمایت نظامی مستقیم از مسکو به جنگ روسیه در اوکراین دامن می‌زنند.

کره جنوبی و ایالات متحده در حاشیه نشست سران ناتو دستورالعملی را درباره ایجاد یک سیستم یکپارچه بازدارندگی گسترده برای شبه جزیره کره به منظور مقابله با تهدیدات هسته‌ای و نظامی کره شمالی امضا کردند.

برچسب ها: کره شمالی ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار