رئیس جمعیت هلال‌ احمر کشور از الحاق ۹۰۵ دستگاه خودروی عملیاتی جدید که به ناوگان جمعیت هلال احمر اضافه شده است خبر داد.

میرحسین کولیوند رییس سازمان هلال احمر در آیین رونمایی خودروهای هلال احمر اظهار کرد: امروز بزرگترین مراسم الحاق جمعیت هلال احمر در خصوص خودرو و تجهیزات امداد و نجات برگزار می‌شود. در این مراسم، ۹۰۵ دستگاه خودرو، ۵۰ هزار چادر جدید تیپ ۴ مخصوص مناطق سردسیر، ۲۰ فروند پهپاد تولید شده توسط شرکت‌های داخلی و ۵ فروند ربات دریایی که نمونه‌های اولیه آن توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده‌اند و در سواحل شمالی تست‌های عملی انجام می‌دهند، معرفی می‌شوند.

او گفت: همچنین، تجهیزات تخصصی زمستانی برای کوهستان شامل ۵۰ دست، ۸۰۰ دستگاه تجهیزات ارتباطی دیجیتال جدید که شبکه ارتباطی کشور را تقویت می‌کند و ۶۵ درصد مساحت کشور را پوشش می‌دهد، و دوربین‌های متنوع برای دید در شب و ترمال که برای عملیات جستجو و نجات کارآمد هستند، ارائه می‌شود. علاوه بر این، ۳ فروند بالگرد که بعد از چند سال بازسازی شده‌اند و ۵۷ دستگاه خودرو سنگین بازسازی شده شامل کامیون و تریلر نیز به چرخه عملیاتی سازمان باز می‌گردند.

همچنین بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تجهیزات امداد و نجات جمعیت هلال احمر که عمده ترین آن خودرو‌ها هستند، ۹۰۵ دستگاه خودروی عملیاتی شامل ۳۰۰ دستگاه آمبولانس ۶۰۵ دستگاه خورود امدادی ۳ فروند بالگرد باز آماد شده و اورال شده است که چندین سال زمین گیر بودند به لطف خداوند طی سال گذشته و امسال مجددا به چرخه عملیاتی برگشتند.

وی افزود: همچنین الحاق سیستم‌های مخابراتی را داریم که حدود ۹۰۰ دستگاه انواع بیسیم و تجهیزات ارتباطی پوشش نسبتاً خوبی را در سراسر کشور دارند که پوشش دیجیتال و قابل اعتمادی را برای عملیات‌های امدادی ارائه خواهد داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: تعداد ۲۰ فروند پهباد جستجو و نجات که این پهباد توسط شرکت دانش‌بنیان درحال انجام شدن هست وبه زودی عملیاتی خواهد شد و مراسم الحاق این پهباد‌ها را امروز داریم.

 محمودی ادامه داد: دوربین‌های دید در شب و روز که برای عملیات‌های جستجو و نجات لازم و موثر هستند با همراهی شرکت‌های دانش بنیان و داخلی باهمت خوبی که جمعیت هلال احمر برای پشتیبانی از این شرکت‌ها و برای ساخت تجهیزات بروز امداد و نجات صورت گرفت ۵ فروند رباط دریایی تحت عنوان ناجی یار برای سیلاب و عملیات‌های ساحلی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این ۵ فروند عملاً برای شروع کار تست‌های عملیاتی به مناطق ساحلی اعزام می‌شوند و بعد از بازخورد‌های عملیاتی برای خط تولید گسترده‌تر برنامه ریزی خواهد شد، همچنین تعداد ۵۴ دستگاه خودرو‌های سبک و سنگینی که نیاز به تعمیرات اساسی داشتند که بعضاً سال‌ها زمین گیر بودند امروز مجدداً با باز آمادی که صورت گرفته است به ناوگان جمعیت هلال احمر ملحق می‌شوند.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار