سیستم تصفیه پساب شرکت مواد غذایی شکلی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 علیرضا مزینانی در حاشیه این افتتاح با اشاره به اینکه آلودگی‌های محیط زیستی در تمام سطوح زندگی مردم تاثیر گذار بوده و وظیفه همه است که در بهبود آن تلاش کنند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود در این خصوص عمل کنند، افزود: رعایت ملاحظات محیط زیستی در واحد‌های صنعتی ضروری بوده و مدیریت پسماند و تصفیه فاضلاب برای ما مهم و دغدغه محیط زیست در این حوزه است و نظارت مستمر بر نحوه مدیریت صحیح پساب واحد‌های صنعتی مستقر در استان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر بازچرخانی آب در مجموعه‌های صنعتی اظهار داشت: در واحد‌های لبنی مهم‌ترین و موثرترین اقدامی که باید انجام شود وجود تصفیه خانه فاضلاب است و با توجه به شرایط اقلیمی و موضوع کم آبی و خشکسالی در کشور و بویژه استان تهران، موضوع بازچرخانی و استفاده مجدد از آب بسیار ضروری بوده و باید در اولویت برنامه‌های واحد‌های صنعتی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن قدردانی از این مجموعه و واحد‌های صنعتی که در مسیر محیط زیست بوده و ملاحظات زیست محیطی را اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند، بیان داشت: به مجموعه‌هایی که در مسیر محیط زیست قرار ندارد برای حرکت به سمت و سوی محیط زیست کمک خواهیم کرد.

محمدتقی شکروی رئیس هیئت مدیره شرکت مواد غذایی شکلی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مجموعه شکلی همواره به دنبال توسعه اقدامات خود بر اساس استاندارد‌ها در همه حوزه‌ها بوده و یکی از موارد مهم در این بین موضوع محیط زیست است، افزود: این موضوع نیز همواره دغدغه این مجموعه است و سعی شده در تمام سطوح مسائل محیط زیستی رعایت شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه محیط زیست به سلامت زندگی همه آحاد جامعه و حتی صنعت کمک می‌کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: الزامات محیط زیست در حفظ سلامت شهروندان بسیار موثر است و ما هم در صنعت وظیفه داریم این الزامات را رعایت کنیم.

گفتنی است سیستم تصفیه خانه شرکت مواد غذایی شکلی به صورت بی هوازی و با استفاده از لجن فعال بوده و با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال احداث شد و به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار