رییس نظام وظیفه عمومی فراجا از حذف وثیقه خروج از کشور مشمولان غیر غایب در ایام محرم و صفر خبر داد.

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا درباره شرایط خروج از کشور مشمولان در ایام محرم و اربعین گفت: موضوع امنیت زیر ساخت و زیر بنای هر گونه فعالیت است، نیرو‌های مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی رسالت مهم آنها تأمین امنیت است چه در داخل و چه در مرز‌ها و خارج از کشور بنابراین ایجاد بازدارندگی در دشمنان، نیرو‌های مسلح این وظیفه را به عهده دارند.

وی افزود: سربازان در کنار نیرو‌های پایور برای دفاع از استقلال تمامیت ارضی نقش مهمی را ایفا می‌کنند بنابراین جایگاهی که خدمت سربازی دارد جایگاه فوق العاده مهمی است و خدمت مقدس است.

وی در خصوص تسهیلات تردد مشمولین غیر غایب به کشور عراق گفت: دانشجویان، طلاب، مشمولان دارای برگه اعزام و یا افرادی که در مهلت قانونی قرار دارند می‌توانند بدون سپردن وثیقه از اول ماه محرم ۱۷ تیرماه تا پایان ماه صفر ۱۴ شهریور ماه از کشور به قصد زیارت عتبات و راهپیمایی اربعین استفاده کنند به صورت سامانه‌ای و هوشمند می‌توانند ثبت درخواست خروج از مرز‌های هوایی، زمینی از طریق سامانه سخا با پلیس من یا سایت وظیفه عمومی ثبت کنند.

وی ادامه داد: تا کنون افرادی که ثبت نام داشتند توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: متولدین ۱۳۸۵ نیاز به ثبت درخواست ندارد و می‌توانند مستقیم به سامانه پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست گذرنامه و از کشور خارج شوند.

سردار مهری بیان کرد: کسانی که وارد سامانه می‌شوند و جواب مثبت برای خروج دریافت نکردند افرادی هستند که سال گذشته ثبت درخواست کردند ولی هنگام‌بازگشت ورودشان به کشور ثبت نشده اینها باید به نظام وظیفه استان خودشان مراجعه و این ثبت را درست کنند.

رئیس نظام وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولین غایب فقط با تعیین و مشخص کردن علت غیبت می‌توانند از کشور خارج شوند.

برچسب ها: نظام وظیفه ، مشمولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار