رئیس پلیس فتا فراجا از کلاهبرداری ۱۶ میلیارد تومانی از داوطلبان کنکور سراسری خبر داد.

رئیس پلیس فتا فراجا از کلاهبرداری ۱۶ میلیارد تومانی از داوطلبان کنکور سراسری خبر داد و گفت: بیشترین بستر فعالیت کلاهبرداران تلگرام بوده است.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در مورد بازداشت کلاهبرداران فروش سوالات کنکور، گفت: ستاد پلیس فتا فراجا و همچنین کلیه واحد‌های متناظری استان‌ها چند بار برنامه‌ریزی‌های لازم را در ارتباط با امنیت فضای سایبری در راستای مرحله اول و دوم کنکور کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات و رصد متخلفان در مورد کنکور سراسری در هفته جاری، تمرکز خود را بر پایش بالغ بر ۵۰۰ صفحه کانال گروه، اکانت و سایت که احتمال فعالیت‌های مجرمانه در این رابطه بود گذاشتیم که در نتیجه موفق به شناسایی و دستگیری ۱۱۴ متهم شدیم.

رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: این افراد، مدیریت ۱۵۸ فقره کارنما را در خصوص فروش سوالات کنکور و همچنین تجهیزات تقلب و پنهان‌ساز با مضامین (فروش سوالات آزمون سراسری و یا قبولی تضمینی در کنکور) داشتند.

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در استان‌های تهران، خراسان رضوی، غرب شهر تهران، البرز کرمانشاه و آذربایجان غربی تمام اقداماتی که متهمان انجام می‌دهند ناظر بر کلاهبرداری با اشکال مختلف است. به طور مثال به بهانه سوال کنکور امسال سوالات کنکور سال‌های قبل را ارائه می‌دهند و زمانی که پول را از این اخذ کرده تماس را قطع یا بلاک می‌کنند یا در حساب ثروت اطلاعاتی شخصی افراد تحت پوشش، فروش سوالات کنکور اقدام می‌کند.

سردار مجید عنوان کرد: بیشترین بستر فعالیت آنها، ۴۹ درصد در تلگرام، ۴۳ درصد در اینستاگرام و ۹ درصد در تارنما‌ها بوده است.

وی بیان کرد: در برخی موارد، از طریق کارت‌های اجاره‌ای اقدام به انتقال وجوه می‌کنند که قابلیت شناسایی آنها سخت‌تر باشد و یا در مورد‌های اخیر از کیف‌های ارز دیجیتال در ارتباط با انتقال پول‌ها استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس فتا فراجا هشدار داد: داوطلبان کنکور سراسری از هرگونه تماس و تقاضا در این بستر‌ها اجتناب کنند؛ چراکه انگیزه‌های آنها صرفاً برآورد‌های کلاهبرداری بوده است.

سردار مجید گفت: تاکنون هیچ‌گونه موردی مبنی بر افشای سوالات پیش از زمان برگزاری امتحان نهایی کشف نشده است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار