در جلسه برخط با حضور رییس جمعیت هلال‌احمر و مدیر منطقه منا، فیصل محبوب به عنوان گزینه پیشنهادی برای ریاست دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ایران معرفی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت و حسام الشرقاوی، مدیر منطقه منا در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، به صورت برخط با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

الشرقاوی در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری‌های دوجانبه میان فدراسیون و هلال‌احمر، از اقدامات بشردوستانه هلال‌احمر کشورمان در فعالیت‌های بشردوستانه داخلی و بین المللی تقدیر کرد و گفت: توانمندی و تجربیات ارزنده هلال احمر ایران باید با دیگر جمعیت‌های ملی به اشتراک گذاشته شود چرا که این جمعیت همواره جزو جمعیت‌های ملی قدرتمند بوده است.

وی در ادامه بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین گستردگی سطح خدمات جمعیت هلال احمر ایران در داخل کشور تاکید کرد و افزود: هلال‌احمر ایران در عملیات و اقدامات بشردوستانه در سطح منطقه و جهان نقش مؤثر و پویایی دارد.

مدیر منطقه منا در فدراسیون با معرفی فیصل محبوب به عنوان یکی از نیرو‌های مجرب برای تصدی پست ریاست دفتر نمایندگی فدراسیون در ایران گفت: فیصل محبوب، سابقه ۲۰ سال همکاری با فدراسیون را دارد و در حوزه‌های مختلف بشردوستانه در منطقه آسیا، آفریقا و خاورمیانه فعالیت‌های تخصصی و سابقه مدیریتی درخشانی را در کارنامه خود داشته است.

فیصل محبوب نیز در پایان جلسه به طور خلاصه به سوابق و فعالیت‌های خود اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حمایت جمعیت ملی هلال‌احمر ایران، بتواند در راستای توسعه و ارتقای ظرفیت‌های سایر جمعیت‌های ملی، بیش از گذشته اقدام کند و علاوه بر این بسیار مایل است که تجربیات ارزشمند هلال احمر ایران را با دیگر جمعیت‌های ملی به اشتراک بگذارد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و استراتژی‌های جاری هلال‌احمر ایران را مطالعه کرده‌ام و از وجود استراتژی کلان و برنامه‌ها و فعالیت جمعیت بسیار خوشحال و مشعوف شدم.

وی افزود: چالش فرارو، بحث تحریم‌هاست که امیدواریم با توجه به تجربیات گذشته، جمعیت هلال احمر ایران در کنار حمایت‌های همه جانبه نهضت و به طور خاص فدراسیون، بتواند بر این مشکل تا حد امکان غلبه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار