مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از شهروندان خواست نکات ایمنی را در مراسم‌ عزاداری ایام محرم مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از شهروندان خواست نکات ایمنی را در هیات‌ها و مراسم‌های عزاداری ایام محرم مدنظر قرار دهند.

 قدرت اله محمدی گفت: ما هر ساله قبل از شروع ماه محرم، توصیه‌هایی به هیئت های عزاداری ارسال می‌کنیم و نکاتی که باید در این ایام و روز اربعین را رعایت کنند به آنها گوشزد می‌شود. متولیان هیات ها باید به محلی که برای عزاداری انتخاب می کنند دقت ویژه‌ای داشته باشند چون این محل ها مملو از جمعیت شده و چون پر از پرچم و پارچه هستند که مستعد آتش سوزی‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: همچنین سیم کشی این محل ها برای استفاده از وسایل برقی مختلف حتما باید بررسی شود و توسط متخصصان انجام شود تا خدایی نکرده اتصال برقی صورت نگیرد. از آنجایی که در بیشتر هیات‌ها، برای پخت غذا و پخش نذری از کپسول‌های گاز استفاده می‌شود توصیه می‌کنیم حتما از سلامت کپسول ها مطمئن شوند. همچنین خاموش کننده آتش در اختیار داشته باشند که اگر مشکل پیش آمد قبل از رسیدن نیروهای ما بتوانند اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی افزود: شب گذشته حریقی در یکی از هیات ها رخ داد که مجروح نیز داشت و باید متولیان دقت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه پارکینگ ها و طبقات منفی در برخی مواقع مورد استفاده قرار می گیرد که باید نکات ایمنی در آنها رعایت شود.

محمدی با بیان اینکه نیروهای ما در حالت آماده باش هستند؛ از شهروندان خواست اگر حادثه ای رخ داد خیلی سریع با ۱۲۵ تماس بگیرند. 

برچسب ها: آتش نشانی ، ایام محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار