رئیس پلیس راهور فراجا ارتقاء تجهیزات مراکز بیمارستانی و اورژانس، رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای و افزایش کیفیت خودرو‌ها را جزو عوامل موثر در کاهش تصادفات و خساراتی جانی ناشی از آن برشمرد.

سردار سید تیمور حسینی گفت: معتقدیم که پلیس باید نظارت خود را در این حوزه افزایش دهد. در همین راستا نیز در حال برنامه‌ریزی و اخذ مجوز‌های لازم هستیم تا از توان بخش خصوصی نیز بتوانیم در افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای و ... استفاده کنیم. افزایش ساختمان‌های پلیس راهور و استفاده از تجهیزات روز در پلیس راهور نیز در همین راستا انجام شده است.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در کنار افرایش نظارت پلیس و استفاده از سامانه‌های به‌روز و هوشمند که در دستورکار ما قرار دارد. لازم است که تجهیزات و امکانات مراکز اورژانس و بیمارستان نیز ارتقاء پیدا کند. همانطور که در آمار‌ها وجود دارد، حدود نیمی از جانباختگان تصادفات رانندگی در حین یا پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که باید این آمار را کاهش دهیم.

حسینی افزود: همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز شهری و جاده‌ای اولویت مهمی است که باید در دستورکار قرار بگیرد و علاوه بر آن باید بر موضوع افزایش ایمنی و کیفیت خودرو‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود. البته در حال حاضر نیز اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره عیادتش از شماری از مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌های استان هرمزگان، گفت: متاسفانه همچنان اصلی‌ترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی در کشور ما عامل انسانی است. اما تاکید ما این است که راه و خودرو باید اصطلاحا بخشنده باشند تا اگر خدای نکرده راننده نیز مرتکب تخلف یا غفلتی شد، شرایط به‌گونه‌ای باشد که جان راننده و سرنشینان حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار