معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بر لزوم همکاری مسئولین هیئات مذهبی با پلیس تاکید کرد.

سرهنگ علی همه خانی، ضمن تسلیت آغاز ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: بیشترین تردد‌ها در ایام محرم تا پاسی از شب ادامه دارد و عزاداران و عابرین پیاده در این شب‌ها به جهت برگزاری مراسمات مذهبی در تکایا و هیئات مذهبی با لباس مشکی حضور می‌یابند. به همین خاطر است که رانندگان و راکبین موتور سیکلت باید تمام توجه و حواس خود را به جلو و تردد عزاداران و عابرین معطوف نمایند تا از برخورد با آنان جلوگیری شود.

وی ابراز داشت: یکی از وظایف رانندگان بررسی سیستم روشنایی خودروی خود می‌باشد که در این شب‌ها این وظیفه صد چندان شده و رانندگان حتماً قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ همه خانی به نظم دهی معابر اطراف هیئات مذهبی توسط پلیس و تأمین نظم و امنیت این مراسمات نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام پارک در اطراف تکایا و حیات مذهبی به جهت پارک مورب خودرو با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه بیشتر و بهتر شاهد نظم و انضباط شهری در این محل‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه سرعت و سبقت در این شب‌ها چاشنی حوادث ناگوار است به رانندگان توصیه کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه و مقرره همیشه و در همه حال مورد تاکید پلیس بوده و هست و اهمیت این موضوع در این شب‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین مراقب تردد سالمندان و کودکان در اطراف محل برگزاری مراسمات مذهبی باشند، زیرا ممکن است در یک لحظه کودکی به سطح خیابان آمده و خودروی شما را نبیند و این شما هستید که با توجه کافی و لازم به جلو، از بروز حادثه‌ای جلوگیری می‌کنید.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به اینکه تردد موتورسواران در شب‌های محرم بیشتر خواهد شد گفت: بیشترین تردد‌ها به محل‌های برگزاری مراسمات مذهبی توسط موتور سیکلت سواران صورت می‌گیرد که اکثراً به همراه خانواده خود به این مراسمات مراجعه می‌کنند که لازم است ضمن رعایت قوانین مقررات، از سرعت و سبقت خودداری کرده و چراغ موتور سیکلت خود را روشن نگه دارند.

سرهنگ علی همه خانی اظهار داشت: اولویت تردد در شب‌های محرم با عابرین پیاده است و راکبین موتور سیکلت و رانندگان خودرو‌ها می‌بایست توجه کافی و لازم را به این قشر از کاربران ترافیک بیشتر داشته باشند.

وی همچنین از عابرین پیاده خواست که حتماً جهت بهتر دیده شدن از محل‌های امن و ایمن و دارای نور کافی و همچنین از روی پل‌های عابر پیاده جهت تردد استفاده کنند.

توصیه به موتورسواران گرانقدر در شب‌های محرم ۱۴۰۳ این است که ابتدا موتورسواران در این ایام و در همه حال از حرکت داخل پیاده رو‌ها خودداری کرده هیچگاه در معابر اطراف برگزاری مراسمات مذهبی به صورت خلاف جهت تردد نکنند و خود راکب و ترک نشین او حتماً از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنند.

وی افزود: این موضوع بسیار مهم است که جایی که قصد زدن موکب را دارند باید حتماً با اخذ مجوز‌های لازم صورت بگیرید.

وی ضمن اشاره به اینکه روشنایی می‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند گفت: مسئولین تکایا و هیئات مذهبی حتماً چارچوب و حریم موکب را با روشنایی در اطراف آن مشخص نمایند تا از بروز حوادث خودداری شود.

سرهنگ همه خانی گفت: عمدتاً در اطراف این موکب‌ها پارچه‌ها و علائم مشکی به‌کاربرده می‌شود که می‌بایست حتماً نور کافی در این محل‌ها تأمین شود تا شهروندان، رانندگان، راکبین موتورسیکلت و عابرین بتوانند به خوبی نصب این موکب را در آن محل ببینند.

وی بیان داشت: مسئولین هیئت‌ها، در این ایام بیش از پیش همکاری لازم را با پلیس داشته باشند چرا که ما نیز خود را خادم و خدمتگذار مردم می‌دانیم و همکاری باعث می‌شود که این سوگواری‌ها با نظم و امنیت بیشتری برگزار شود.

برچسب ها: عزاداری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار