رئیس پلیس فتا پایتخت از کلاهبرداری در پوشش محرم خبر داد و گفت: کلاهبرداران با ارسال فایل‌های آلوده به بدافزار به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت درباره کلاهبرداری در پوشش محرم گفت: مجرمین سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌هایی مانند ماه محرم و صفر کاربران را فریب داده و آنان را به درگاه‌های جعلی هدایت و موجودی حساب آنان را به سرقت می‌برند.

وی افزود: کلاهبرداران با ارائه فایل‌ها و ادعیه مذهبی که به بدافزار آلوده هستند، به تجهیزات افراد نفوذ می‌کنند و یا با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم به بهانه جمع‌آوری نذورات برای نیازمندان، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: کلاهبرداران در ایام محرم و صفر با ارائه فایل‌ها و ادعیه مذهبی که به بد افزار آلوده است به سیستم شما نفوذ کرده و اطلاعات حساب بانکی را به سرقت می‌برند لذا هموطنان سعی کنند فایل‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ‌معظمی گودرزی گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی، مجرمین سایبری ممکن است اقدام به قراردادن نماهنگ، کلیپ و نرم‌افزار‌های مرتبط با این مراسم‌ها در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی کنند چرا که یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار در قالب فایل‌های ضمیمه شده است که کاربر به هنگام دانلود و نصب برنامه مجوز‌هایی از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و … را به نرم‌افزار داده و این‌گونه به مجرمان سایبری اجازه نفوذ به تلفن همراه قربانی را می‌دهد.

وی ادامه داد: از این رو به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود که برای دانلود برنامه‌ها و فایل‌های خود حتماً از طریق منابع معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار