پزشک فلسطینی سه روز پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی و باوجود شکنجه‌های سخت، به محل کار خود بازگشت و با این کار، رژیم اسرائیل را به چالش کشید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عصام أبو عجوه» پزشک بازنشسته فلسطینی که متخصص جراحی است، پس از ۲۰۰ روز بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به رغم شکنجه‌های سختی در طول مدت بازداشت، به محل کار خود بازگشت.

آناتولی نوشت: ابو عجوه جراح ۶۳ ساله فلسطینی بازگشت خود به محل کار را پس از سه روز از آزادی، پیامی چالش برانگیز برای مدیریت زندان‌های اسرائیل و بازرسان آن دانست، زیرا آنها تهدید کرده بودند که با فلج کردن دستانش، او را از خدمت به مجروحان و بیماران در نوار غزه منع خواهند کرد.

ابو عجوه در دوران بازداشت تحت شکنجه‌هایی قرار گرفت که در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی این شکنجه‌ها را که باعث شد با حدود ۳۷ کیلوگرم کاهش وزن مواجه شود، ظالمانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم اسرائیل در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۶ آذر ۱۴۰۲) دکتر ابو عجوه را از داخل بیمارستان «المعمدانی» در شرق شهر غزه دستگیر کرد.

این جراح بازنشسته فلسطینی از آغاز جنگ وحشیانه رژیم اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه با توجه به ازدحام بیش از حد بیماران و مجروحان در پی بمباران شدید و خشونت آمیز ارتش رژیم صهیونیستی، برای کمک به کادر پزشکی به عنوان داوطلب در اتاق عمل بیمارستان المعمدانی غزه حاضر شد.

جزئیات دستگیری این جراح فلسطینی

ابو عجوه در مورد روز دستگیری خود گفت که ارتش رژیم اسرائیل به بیمارستان المعمدانی حمله کرد و او و جمعی از شهروندان فلسطینی را با دست و پا و نیز چشمان بسته به مکان‌های نامعلومی انتقال داد.

وی افزود: نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ما را بدون لباس و در سرمای شدید به مدت ۱۷ ساعت در گودال شنی نزدیک ساحل نگه داشتند.

آناتولی اضافه کرد: پس از آن، ارتش رژیم صهیونیستی «ابو عجوه» و کسانی را که همراه او بودند به پایگاه نظامی اسرائیل به نام «البرکسات» منتقل کردند و در آنجا به مدت ۱۲۵ روز تحت بازجویی‌های شدید شبانه‌روزی قرار دادند. در این مدت آنها را تحت فشار‌های شدید جسمی و جسمی و به گفته خودش، تحت شکنجه‌های روانی قرار دادند.

این جراح فلسطینی که بدنش بر اثر شکنجه بسیار نحیف شده است، ادامه داد: سپس ارتش رژیم اسرائیل ما را به محلی که «موسیقی» می‌نامیدند، بردند و دست و پایمان را با غل و زنجیر بستند و این مراحل سخت بازجویی بود.

وی در مورد شرایط بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت که کف آن از انبوه سنگ‌های کوچک و تیز پوشیده شده بود که باعث زخمی شدن پا‌ها می‌شد. در حالی که هوای آن فوق العاده سرد بود و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به عمد بر روی بازداشت شدگان آب سرد می‌ریختند و وسایل خنک کننده را به سمت آنها هدایت می‌کردند.

ابو عجوه افزود: هر ۲ ساعت یک بار ما را نزد بازجو می‌بردند که از ما درباره محل اختفای اسیران صهیونیست در غزه سوال کند، من می‌گفتم که ما ارتباطی با این موضوع نداریم! من یک پزشک هستم که در یک بیمارستان خصوصی در داخل کلیسا کار می‌کنم و سایر بازداشت شدگان نیز شهروندان فلسطینی هستند.

این پزشک جراح فلسطینی در این گفتگو افزود که هر پزشک در نوار غزه تحت تعقیب رژیم اسرائیل است، زیرا از دید آنها به انجام نقش بشردوستانه خود متهم است.

وی در مورد شکنجه‌هایی که در داخل زندان رژیم صهیونیستی در معرض آنها قرار گرفته است، گفت: ما تحت انواع شکنجه‌ها از جمله روحی، ضرب و شتم، گرسنگی، تحقیر، ناسزا و دشنام قرار گرفتیم.

ابو عجوه و سایر اسیران فلسطینی گفتند که امکان استفاده از حمام و سرویس بهداشتی به جز در زمان‌های مشخص و تنها برای چند دقیقه فراهم نبوده است.

وی درباره غذا‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اختیار اسیران فلسطینی قرار می‌گیرد نیز گفت: غذا‌ها برای سیر کردن کافی نبود، زیرا شامل یک و نیم کف گیر برنج یا حبوبات به همراه یک تکه سبزی بود در حالی که گرسنگی در آنجا بیداد می‌کرد.

این پزشک در مورد بازگشت به محل کارش به رغم همه رنج‌هایی که کشیده است، گفت: به رغم وجود بیماری و شکنجه‌هایی که تحمل کرده ام، روحیه ام بالاست و مصمم هستم تا زمانی که زنده می‌مانم به بیماران و مردمم خدمت کنم.

تهدید به فلج شدن

او گفت که در طول تحقیقات، بازجوی رژیم اسرائیل من را تهدید کرد که با فلج کردن دست‌هایم در هنگام شکنجه شدید، توانایی حرفه‌ای ام (انجام جراحی) را از بین خواهد برد.

آناتولی اشاره کرد:، اما این تهدید ابو عجوه را از رسالتش منصرف نکرد بلکه به او انگیزه داد تا زندان اسرائیل را به چالش بکشد و به او بگوید که بلافاصله پس از آزادی به اتاق عمل می‌رود تا کار خود را از سر بگیرد.

اصرار ابو عجوه برای عملی کردن وعده خود باعث شد تا چند روز پس از آزادی، کار جراحی خود را در بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه از سر بگیرد و در این خصوص گفت: به بازپرس رژیم صهیونیستی قول دادم حتی اگر ویلچر نشین شوم به اتاق عمل بازگردم و امروز دوباره برگشتم تا به قولم عمل کنم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار