روزنامه گلوبال تایمز چین تائید کرد کشور‌های شرق آسیا با گسترش سازمانی غربی که نقش مخرب دارد، موافقت نخواهند کرد.

روزنامه گلوبال تایمز چین اعلام کرد که کشور‌های آسیایی از گسترش ناتو استقبال نمی‌کنند و با تلاش‌های آن برای افزایش نفوذ و اجرای استراتژی آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام مخالفت خواهند کرد.

براساس گزارش آرتس، این روزنامه در توضیح نشست ناتو در واشنگتن و اهداف غرب برای تقویت حضور نظامی خود در آسیا نوشت: منطقه آسیا و اقیانوسیه از مداخله ناتو در امور منطقه استقبال نمی‌کنند.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است که این ائتلاف نقش بی ثبات کننده خود را در اروپا نشان داده و ممکن است سازوکار مخرب مشابهی را در آسیا راه اندازی کند.

گلوبال تایمز افزود: اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های منطقه از ناتو می‌خواهند که از ایجاد تنش، گسترش ذهنیت جنگ سرد و برانگیختن درگیری‌ها دست بردارد. این ائتلاف ابزاری است که آمریکا در تلاش برای به ثمر نشستن آن است.

روزنامه چینی افزود: آمریکا از آن برای اجرای استراتژی خود برای بازدارندگی چین استفاده می‌کند و غرب به دنبال استفاده از متحدان خود در منطقه از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند در امنیت سایبری و پروژه‌هایی برای گمراه کردن جامعه بین المللی است.

 به نقل از کارشناسان چینی، این ائتلاف با مشکلاتی در منطقه مواجه خواهد شد، منطقه‌ای که «از نظر جغرافیا، دکترین و ارزش‌ها با اروپا بسیار متفاوت است».

در پایان این گزارش آمده است: تشکیل اتحادی مانند ناتو برای آمریکا و متحدانش در منطقه غیرممکن خواهد بود و تلاش‌های مستمر برای گسترش ناتو به منطقه آسیا شرقی و اقیانوسیه محکوم به شکست است.

قدرت گرفتن چین در شرق آسیا باعث شده تا کشور‌های این منطقه نگران شوند و از همین رو ژاپن به عنوان نزدیک‌ترین متحد آمریکا در آسیا می‌کوشد با نزدیک شدن به ائتلاف‌های نظامی غرب- از جمله سازمان ناتو- در مقابل پکن ایجاد بازدارندگی کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار