رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی استقبال از سران اتحادیه اروپا در واشنگتن از سیاست خارجی خود دفاع کرد و مدعی شد که اوکراین پوتین را متوقف خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی استقبال از سران اتحادیه اروپا در واشنگتن از سیاست خارجی خود دفاع کرد و مدعی شد که اوکراین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متوقف خواهد کرد.

به گزارش رویترز، بایدن سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا در اولین روز از نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: پوتین هیچ چیزی جز مطیع کردن کامل و محو اوکراین از نقشه نمی‌خواهد. اما اوکراین می‌تواند پوتین را متوقف کند و این کار را خواهد کرد.

این سخنرانی در حالی انجام شد که بایدن ۸۱ ساله پس از مناظره ناامیده‌کننده خود با دونالد ترامپ، در ۱۲ روز گذشته با سوالات و تردید‌های زیادی در مورد توانایی‌اش برای رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مواجه بوده است.

کاخ سفید امیدوار است که این سخنرانی بتواند ورق را به نفع بایدن برگرداند چرا که رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی تلاش کرد با صدایی محکم و با اعتماد به نفس صحبت کرده و از گاف‌های زبانی جلوگیری کند.

گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکایی خواستار کناره‌گیری بایدن از مبارزات انتخاباتی شده‌اند، اما وی بار‌ها تاکید کرده است که در رقابت‌ها می‌ماند و توانایی شکست دادن ترامپ را دارد.

رویکرد ترامپ مبنی بر «آمریکا اول» متحدان این کشور را با چالش‌هایی مواجه کرد، اما بایدن پس از ورود به کاخ سفید تلاش کرد تا ائتلاف‌های سنتی خارجی با متحدان را احیا کند. از این رو، برنده انتخابات نوامبر آمریکا می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر آینده ناتو، همکاری با اروپا و سایر کشور‌های دنیا داشته باشد.

ترامپ پیشتر هشدار داده بود که اگر اعضای ناتو هزینه‌های نظامی خود را افزایش ندهند از آنها در برابر حمله احتمالی روسیه دفاع نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار