رئیس جمهور آمریکا در حرکتی غافلگیرکننده مدال آزادی ریاست جمهوری کشورش را به ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعطا کرد.

جو بایدن این مدال را پس از سخنرانی مراسم افتتاحیه خود در نشست سران ناتو در واشنگتن دی سی، جایی که ده‌ها تن از سران جهان این هفته برای هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس اتحاد ناتو گرد هم آمده اند، اهدا کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان سخنان خود از استولتنبرگ که به مدت یک دهه به عنوان دبیرکل ناتو خدمت کرده است، به عنوان «مردی با صداقت و سخت گیری فکری، خلق و خوی آرام در مواقع بحران، [و]یک دیپلمات تمام عیار» یاد کرد.

به گزارش RealClearPolitics، بایدن گفت: «یک نفر در دهه گذشته کار خارق‌العاده‌ای را در رهبری ناتو انجام داده است: استولتنبرگ، دبیرکل. امروز، ناتو قوی‌تر، باهوش‌تر و پرانرژی‌تر از زمانی است که شما شروع کردید. یک میلیارد نفر در سرتاسر اروپا و آمریکای شمالی، در واقع در کل جهان، پاداش کار شما را برای سال‌های آینده درو خواهند کرد.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دریافت مدال آزادی از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نشست سران ناتو در واشنگتن را افتخار نامید و در توییتر نوشت: من این را نه تنها برای خودم، بلکه لایق میلیون‌ها مرد و زنی که به اتحاد بزرگ ما خدمت می‌کنند، می‌دانم.

مراسم افتتاحیه نشست ناتو با حواشی همراه بود که مهمترین آن مربوط به بایدن بود. او که همواره در مراسم‌های مختلف مسیر خود را گم می‌کند بار دیگر دچار تردید شد ولی به سرعت با اشاره انگشت مسیر صحیح خروج را پیدا کرد.

هفتادو پنجمین نشست سران ناتو از تاریخ ۹ ژوئیه آغاز و تا ۱۱ژوئیه (۱۹ تا ۲۱تیر) در واشنگتن ادامه دارد.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: نشست ناتو ، جو بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار