کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تحت درمان برای بیماری پارکینسون قرار نگرفته است و متخصص اعصاب او را ویزیت نکرده است.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تحت درمان برای بیماری پارکینسون قرار نگرفته است و هیچ متخصص اعصابی خارج از برنامه معاینات پزشکی سالانه، او را ویزیت نکرده است.

این در حالی است که نیویورک تایمز گزارش داده بود که یک پزشک متخصص در بیماری پارکینسون در بازه زمانی اوت سال گذشته تا مارس سال جاری، دست‌کم ۸ بار بایدن را ویزیت کرده است.

این نگرانی که ممکن است جو بایدن از نوعی بیماری ناشناخته رنج ببرد، پس از عملکرد ضعیفش در مناظره با ترامپ، تلوتلو خوردن وی، ضعف ظاهری و از دست دادن رشته افکارش برای چندین بار در مناظره، تقویت شده است.

این در حالی است که دکتر کوین اوکونر پزشک کاخ سفید روز دوشنبه نامه‌ای را صادر و در آن اذعان کرد: جو بایدن خارج از برنامه سالانه عادی پزشکی خود، هیچ متخصص اعصابی را ندیده است.

اما بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که دکتر کوین کانارد، متخصص اعصاب و متخصص ناتوانایی‌های حرکتی از مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید، در بازه زمانی اوت سال گذشته تا مارس سال جاری، دست‌کم ۸ بار بایدن را ویزیت کرده است. دکتر کانارد همچنین محقق درمان اولیه بیماری پارکینسون در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت است.

پزشک کاخ سفید اظهار کرد: رفتن دکتر کانارد به کاخ سفید، بخشی از دوره‌های آموزشی اعصاب وی با هدف حمایت از هزاران نفر از اعضای فعال درنظرگرفته‌شده برای پشتیبانی از عملیات‌های کاخ سفید بوده است و هیچ ارتباطی به درمان رئیس جمهور ندارد.

در همین حال یک مقام سابق کاخ سفید که در دوران معاونت بایدن در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما برای او کار می‌کرده است، اظهار کرد: بایدن در سال ۲۰۱۶ توسط همان پزشک برای درمان بیماری میگرن ویزیت شد.

فرد دیگری گفت: این پزشک ماهانه یک بار به‌عنوان بخشی از چرخه کاری خود، به کاخ سفید رفته است.

این در حالی است که کارین ژان پییر سخنگوی کاخ سفید از پاسخ دادن در این زمینه خودداری کرد و در کنفرانس خبری در پاسخ به سؤالی دراین‌باره گفت که به‌دلایل امنیتی می‌خواهد به حریم خصوصی تمام افراد احترام بگزارد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور بایدن تاکنون سه مرتبه در قالب آزمایشات پزشکی سالانه، با پزشک اعصاب دیدار کرده است.
وی درباره حضور کانارد در کاخ سفید توضیحی نداد، اما ابراز کرد که ممکن است حضور کانارد در کاخ سفید برای ویزیت و درمان برخی دیگر کارکنان نظامی باشد که داخل مجموعه کاخ سفید کار می‌کنند.

ژان پییر تصریح کرد: هزاران کارمند نظامی به کاخ سفید می‌آیند و ممکن است تحت درمان این واحد پزشکی باشند.

این در حالی است که جو بایدن پس از شکست در برابر ترامپ در جریان مناظره تلویزیونی ۲۷ ژوئن، و ضعف جسمانی و اوضاع نامطلوب وی در این مناظره، مورد انتقاد گسترده بسیاری از افراد از جمله دموکرات‌ها برای کناره‌گیری قرار گرفته است، منتقدان بایدن ۸۱ ساله را برای ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی بر ترامپ در انتخابات ۵ نوامبر بسیار پیر می‌دانند.

در همین حال جو بایدن روز گذشته با توجه به فشار‌ها از سوی حزب دموکرات برای کنار کشیدن وی از رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ، خطاب به اعضای کنگره اعلام کرد که هیچ کجا نمی‌رود و نامزد انتخابات باقی می‌ماند.

درحالی که پس از مناظره دو هفته پیش با ترامپ در شبکه سی‌ان‌ان بسیاری بایدن را بازنده نامیدند، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: کاملاً به باقی ماندن در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و نامزدی در آن پایبندم.

وی در نامه‌ای به دموکرات‌ها تأکید کرد که حزب الآن یک وظیفه دارد، آن هم این است که دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را در ماه نوامبر شکست دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد: من دیگر درباره آنچه باید انجام دهم یا نباید انجام دهم، توضیح نخواهم داد.

وی همچنین در مصاحبه‌ای کوتاه با شبکه ای‌بی‌سی، اظهار کرد: اگر خداوند متعال بیاید و بگوید که از رقابت‌های انتخاباتی کنار بروم، چنین می‌کنم.

به‌علاوه، رئیس‌جمهور آمریکا با وجود درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که به مبارزه ادامه می‌دهد و در پاسخ به یکی از حامیان وی که از او خواست تا انتها ادامه دهد، گفت: «قرار نیست جایی بروم، هیچ جا نخواهم رفت».

همچنین بایدن در ای‌میلی که توسط کارزار انتخاباتی او ارسال شده است، گفته است که تا آخر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌ماند.

این در حالی است که روز گذشته یک منبع آگاه در گفتگو با رویترز اظهار کرد: برخی دموکرات‌های ارشد کنگره در تماسی تلفنی با حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات‌های کنگره خواستند بایدن از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

در همین حال، این دموکرات‌ها، کامالا هریس را مطلوب‌ترین نامزد دموکرات برای جایگزینی بایدن می‌دانند.

پیش‌تر رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که از هر سه دموکرات، یک نفر خواهان کناره‌گیری بایدن و جایگزین شدن فرد دیگری به‌جای او در رقابت انتخاباتی هستند.

اما دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن به‌رغم فشار‌های فزاینده برای کناره‌گیری پس از عملکرد ضعیفش در مناظره، در رقابت‌های انتخاباتی باقی می‌ماند.

چند روز پیش نیز درحالی که حجم انتقاد‌ها از عملکرد رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در مبارزات انتخاباتی بالا گرفته است، دونالد ترامپ گفت که جو بایدن انتقاد‌ها را نادیده بگیرد و به رقابت ادامه دهد.

بر اساس نظرسنجی شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا که پس از اولین مناظره برای انتخابات ۲۰۲۴ انجام شده است، ۷۲ درصد از مردم این کشور جو بایدن را دارای توانایی شناختی برای ریاست‌جمهوری نمی‌دانند.

گفتنی است که مناظره بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا برای تاریخ ۱۰ سپتامبر به‌میزبانی شبکه ای‌بی‌سی برنامه‌ریزی شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۵ نوامبر سال جاری (۱۵ آبان) برگزار می‌شود در حالی که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ اکنون از جو بایدن جلوتر است و با محبوبیت ۴۸ درصدی مقابل مقبولیت ۴۲ تا ۴۳ درصدی رقیب دموکرات خود قرار دارد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار