کارشناس مسائل بین‌الملل به تحلیل کارزار انتخاباتی آمریکا پرداخت.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کارزار انتخاباتی آمریکا طی چند ماه آینده اظهار کرد: دموکرات‌ها از ابتدا سعی داشتند که بایدن را به عنوان کاندیدای خود در نظر بگیرند و صلاحیت دونالد ترامپ را به دلیل محکومیت وی در دادگاه زیر سوال ببرند. اما معتقدم آنها در ماه‌های پایانی کاندیدای اصلی خود را رو خواهند کرد که احتمالاً یک خانم است و سیاستهای وی درباره ایران و منطقه شبیه دوران ریاست جمهوری اوباما خواهد بود.

وی افزود: از آنجایی که دموکرات‌ها صفاتی شبیه به قماربازها دارند نمی‌خواهند که دست خود را در موقعیت کنونی رو کنند و احتمالاً طی چند وقت آینده از کارت نهایی خود رونمایی خواهند کرد.

کنعانی مقدم تصریح کرد: معتقدم که اگر دموکرات‌ها از یک گزینه خانم در انتخابات رونمایی کنند این شخص رای اول را در آمریکا به دست خواهد آورد و نهایتاً ترامپ در انتخابات شکست خواهد خورد. 

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر کارزار انتخابات به این شکل باشد که دو کاندیدای نهایی احزاب آمریکا ترامپ و بایدن باشند در این شرایط قطعاً ترامپ پیروز کارزار انتخاباتی خواهد بود چرا که بایدن در شرایطی نیست که بتواند به رقابت بپردازد. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که معاون آقای بایدن که یک خانم رنگین پوست است گزینه نهایی دموکرات‌ها در انتخابات پیش روی آمریکا است چرا که بر اساس قانون این کشور چنانچه بایدن به دلیل بیماری از صحنه کنار برود این خانم که معاون اول رئیس جمهور فعلی است امور را به دست خواهد گرفت و می‌تواند در انتخابات نیز شرکت کند. 

کنعانی مقدم بیان کرد: در سیاست خارجی آمریکا برای ایران و منطقه فرقی ندارد که رئیس جمهور دموکرات بر سر کار بیاید یا جمهوری‌خواه چرا که لابی صهیونیست بیشترین نفوذ را در سیاست آمریکا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۳
البته که برای جو روانی بازار ایران خیلی هم تاثیر دارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا بشود. حتی جلیلی یا پزشکیان هم در جو روانی بازار تاثیر داشت. همه از دیروز شاهد کاهش بی دلیل قیمت ارز و آرامش نسبی بازار هستیم که دلاری که بی دلیل شده بود 62 تومن در دو روز به زیر 60 تومن رسید. نگید بی تاثیره انتخابات آمریکا که همه دیدن طرف تا یه سخنرانی میکنه اینجا قیمت ارز و سکه سر به فلک میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۳
شما چرا توی مسایل امریکا دخالت میکنید؟! خود دموکرات ها هنوز به نتیجه نرسیدن، تو چی میگی این وسط؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳
همه میدونن که دموکراتها سه تا گزینه مطرح دارن که همشونم خانمن. اولیش که احتمالا از همه شانس بیشتری داره میشله اوباما هست و نفرات بعدی کاملا هریس و هیلاری کلینتونه. هیلاری احتمالا با گندهایی که سالهای قبل زده و کهولت سن شانس کمتری برای رای اوردن داره اما هریس و خانم اوباما گزینه های اصلی دموکراتها هستن.
آخرین اخبار