وزارت خارجه روسیه از شورای امنیت خواست برخی تحریم‌ها را که علیه کره شمالی تصویب کرده، لغو کند تا کیفیت زندگی در این کشور افزایش یابد.

پیتر ایلیچوف، رئیس بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه روسیه بر لزوم بررسی فوری برخی تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

براساس گزارش آر تی، پیتر ایلیچوف خواستار لغو فوری ممنوعیت اقتصادی علیه دولت کره شمالی شده و گفت: ماندن تحریم‌ها بی‌معنی و این برای همه سیاستمداران منطقی روشن است. حمایت کورکورانه شورا از نفرت ایدئولوژیک در قبال نظام حاکم این تحریم‌هارا رقم زده است. در کره شمالی، این تحریم‌ها به هیچ وجه وضعیت امنیتی منطقه را بهبود نداده است. 

 او افزود: اعضای شورای امنیت باید در این تحریم‌ها تجدید نظر کنند و بلافاصله بخشی از آنها را لغو کنند. زیرا این امر به توسعه اقتصاد کره شمالی و بهبود زندگی شهروندان این کشور کمک می‌کند.

شایان ذکر است روسیه و کره شمالی تبادلات دوجانبه میان خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تشدید کرده اند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر از روسیه بازدید کرد. او در ۱۳ سپتامبر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در اکتبر ۲۰۲۳ از کره شمالی بازدید کرد. در همین راستا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن یک سفر رسمی به کره شمالی داشت. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار