وزیر خارجه اردن از رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان از غزه انتقاد کرد.

مقامات صهیونیست آرمان اسرائیل بزرگ را همواره در سر می‌پرورانند و برای رسیدن به این آرمان، فلسطینیان در غزه باید به مصر و فلسطینیان در کرانه باختری باید به اردن کوچ اجباری داده شوند. از این رو، مقامات اردن و مصر به خوبی نسبت به عواقب اقدامات صهیونیست‌ها در رسیدن به آرمان اسرائیل بزرگ آگاهی داشته و به صورت متحد مخالف کوچ اجباری فلسطینیان هستند.  

به گزارش الجزیره، ایمن صفادی، وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کوچ اجباری فلسطینیان از غزه خط قرمز ماست.  

صفادی در کنفرانس خبری مشترک با صامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: حقیقت این است که دستور ارتش (رژیم) اسرائیل برای تخلیه شهروندان در غزه یک خط قرمز آشکار برای اردن و مصر به شمار می‌رود و هر دو کشور به طور قاطع با کوچ اجباری فلسطینیان مخالف هستند.  

وزیر خارجه اردن با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی در بمباران یک مدرسه وابسته به سازمان ملل در خان‌یونس که ۲۹ کشته برجای گذاشت، تاکید کرد: اقدامی که صهیونیست‌ها دیروز علیه آوارگان فلسطینی در یک مدرسه رقم زدند، یک جنایت جنگی دیگر از سوی این رژیم بود.  

وی در پایان با اشاره به سیاست‌های مبتنی بر نسل‌کشی فلسطینیان اسرائیل، افزود: تل‌آویو به دنبال از بین بردن سازمان آنروا با هدف از بین بردن فلسطینیان در غزه است. این امر همچنین می‌تواند منجر به کوچ اجباری آنها از باریکه شود.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار