نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان با رئیس‌جمهوری منتخب ایران تلفنی گفتگو کردند.

خبرگزاری دولتی آرمِن پرس به نقل از نازلی باغداساریان، دبیر مطبوعاتی نخست وزیر ارمنستان، نوشت که نیکول پاشینیان ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی آرزوی فعالیت موثر و مثمرثمر کرد.

به نوشته این رسانه ارمنستانی، طرفین بر تعهد خود به توافق‌های پیشین دو دولت تأکید و توافق کردند تا در اسرع وقت و در اولین فرصت با یکدیگر دیدار و در خصوص همکاری‌های همه جانبه گفتگو کنند.

خبرگزاری دولتی آذرتاج نیز گزارش داد که الهام علی اف در گفت‌وگوی تلفنی با پزشکیان انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

به نوشته آذرتاج، پزشکیان ضمن قدردانی از پیام تبریک علی اف، ابراز داشت که برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

طرفین در این گفتگو ابراز اطمینان کردند که روابط تهران و باکو مبتنی بر ریشه‌های مشترک مذهبی – فرهنگی و دوستی و برادری همچنان گسترش یافته و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف توسعه خواهد یافت.

پزشکیان و علی اف همچنین بر اهمیت اجرای توافق‌های حاصل شده میان دو کشور تاکید کردند.

به نوشته این رسانه دولتی، علی اف از پزشکیان برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد که رئیس جمهوری منتخب ایران آن را پذیرفت. پزشکیان نیز از رئیس جمهوری آذربایجان برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که علی اف نیز این دعوت را پذیرفت.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۳
از علی اف متنفرم ،یاد سقوط بالگرد شهید جمهور میندازه
آخرین اخبار