وال استریت ژورنال:

ایران تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای سال‌های انزوا را پشت سر گذاشت

وال استریت ژورنال اذعان کرد که ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای (دام ظله) سال‌های انزوا را پشت سر گذاشته است و قدرت آمریکا را به چالش می‌کشد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اذعان کرد که ایران به دلیل توانایی‌های نظامی و روابطش با روسیه و چین، علیرغم چندین دهه فشار غرب، بزرگترین تهدید را برای منافع آمریکا ایجاد می‌کند.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه اعلام کرد که برنده انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، اگرچه وارث اقتصاد آسیب‌دیده از تحریم‌ها خواهد بود، اما قدرت و نفوذ بیشتری در عرصه بین‌المللی نسبت به دهه‌های پیش به ارث خواهد برد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ایران تحت رهبری (آیت‌الله) سید علی خامنه‌ای (دام ظله)  پس از متحد شدن با روسیه و چین، کنار گذاشتن همگرایی با غرب و مشارکت با آمریکا، چندین دهه فشار آمریکا را خنثی کرد و تا حد زیادی از سال‌های انزوا خارج شده است. 

وال استریت ژورنال تایید کرد که فروش نفت به چین و قرارداد‌های تسلیحاتی با روسیه، راه حیاتی مالی و دیپلماتیک برای ایران فراهم کرد و اقتصاد ایران را که تحت فشار تحریم‌های آمریکا بود، احیا کرد.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد که ایران به طور موثر چندین دهه از اشتباهات آمریکا در خاورمیانه و نوسانات عمده سیاست کاخ سفید در قبال منطقه از یک دولت به دولت دیگر استفاده کرده است.

وال استریت ژورنال در پایان گفت که تهران بیش از هر زمان دیگری از زمان انقلاب ایران و آغاز جمهوری اسلامی در سال ۱۹۷۹ تهدیدی برای آمریکا و منافع آن در غرب آسیا است و ردپای نظامی ایران به گستره وسیع‌تر و عمیق‌تری نسبت به سال‌های گذشته رسیده است. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار